Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tinariwen tonight

Ga naar beneden

Tinariwen tonight Empty Tinariwen tonight

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 1:20 pm

190. Eintrag
Absender: Jan
Email: j.rosseel@hotmail.com
URL:

Betreff: Tinariwen tonight



6.5.2008 um 09:21
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
ja een surprise :d een kleintje maar.......speciaal voor jou.
Inderdaad jammer rafiki gratis kaarten uitdelen en niemand wil ze (of kan vanavond)
maar wij hadden er al.....

6.5.2008 um 17:27:17
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Auwch pijnlijke zaak hoor manneke :-D
Ik vind het alleen wel jammer dat sommigen zich daardoor laten tegen houden om naar de Casamance te reizen.
Ik loop in 't stad bij het oversteken meer gevaar hoor..
Zeker na een paar duvelkes op 't Coninckspleintje:d

9.5.2008 um 14:05:10
--------------------------------------------------------------------------------
3. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Graag gedaan Smile

9.5.2008 um 12:09:53
--------------------------------------------------------------------------------
4. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
tja dat is het leven hé na regen komt zonneschijn ,altijd Smile

7.5.2008 um 10:27:57
--------------------------------------------------------------------------------
5. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Hou jij je brievenbus maar in 't oog Eddy Wink

6.5.2008 um 16:07:40
--------------------------------------------------------------------------------
6. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
na het lezen van de lovende kritieken mbt het concert van tinariwen zie ik mij genoodzaakt me te ontdoen van beide oren,alsook om mij deze kwelling (waar ik geen woorden voor heb) te besparen bij een volgende casamance bezoek

9.5.2008 um 12:58:06
--------------------------------------------------------------------------------
7. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
En te zeggen dat Killie Minogue, een wereldvedette volgens sommigen,
met haar miljoenen Euro kostende show maar een 3 sterren quotering kreeg in de krant. Maar ja Tinariwen is niet zo bekend, alleen bij de incrowd en dat scheelt een slok op de borrel.;-(

9.5.2008 um 11:53:06
--------------------------------------------------------------------------------
8. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
héhé Tania, mijn postbode met een te grote BMI trachtte nog te ontsnappen toen ze me op de loer zag liggen maar ik heb ze toch kunnen vangen om haar zodoende toch je surprise afhandig te maken. Ik ben er heel blij mee, bedankt:)

9.5.2008 um 11:08:49
--------------------------------------------------------------------------------
9. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Tsja een Fula hé, die zijn gewoon van te (gaan) lopen:)

10.5.2008 um 11:01:27
--------------------------------------------------------------------------------
10. Antwort
Absender: rafiki
Email: janberthold@telenet.be
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
wou er gewoon iem een plezier mee doen,soms ben ik vrijgevig,heb ze nog altijd en woon tussen aalst en dendermonde(mespelare maar dit kent niemand)

6.5.2008 um 17:05:39
--------------------------------------------------------------------------------
11. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Die lappenmand toch hé, anders had ik je graag van de tickets verlost:)

6.5.2008 um 15:45:09
--------------------------------------------------------------------------------
12. Antwort
Absender: Jan
Email: j.rosseel@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Het was een wervelend concert. Men noemt hen wel eens woestijndichters en het heeft inderdaad ook een zeker bluesgehalte maar woestijnrockers ligt toch iets dichter bij de waarheid. Het zijn niet zomaar liedjesmakers. Ze rebelleerde jarenlang tegen de Malinese overheid voor de onafhankelijkheid van hun volk. De meeste van hun teksten gaan danook over de situatie van de toeareg die als nomaden natuurlijk niet aan landsgrenzen zijn gebonden. Ze brengen die aan de hand van traditionele ritmes maar al de rest hebben zij er bij gebracht: stevige elektrische gitaren en de inhoud van de teksten zelf natuurlijk. Het obligate handgeklap werkt zeer aanstekelijk bij het publiek dat dinsdagavond in de AB erg enthousiast was moet ik zeggen. Terecht. Dankzij zo'n muzikanten komen de toeareg positief in het nieuws en da's een goeie zaak. De leden van de groep zijn overigens sedentair en wonen in Goundam in de Nigerdelta. Hoewel ze al van in de jaren tachtig bestaan werden ze pas echt opgemerkt in 2001 toen ze optraden op het Festival au Désert in Essakane ten noorden van Timboektoe. En sindsdien zijn het pas echt nomaden geworden jetlag inkluis Wink

8.5.2008 um 09:01:54
--------------------------------------------------------------------------------
13. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Voor een surprise?:-D

6.5.2008 um 16:30:55
--------------------------------------------------------------------------------
14. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
jammer dat je er niet bij kan zijn Sad

6.5.2008 um 14:55:06
--------------------------------------------------------------------------------
15. Antwort
Absender: rafiki
Email: janberthold@telenet.be
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
jammer genoeg niet voor mij,heb mijn 2kaartjes gratis aangeboden maar heb geen reactie gekregen,wou ze zelfs met de post versturen(zal wel niet meer aankomen met onze belgische post)

6.5.2008 um 10:58:30
--------------------------------------------------------------------------------
16. Antwort
Absender: rafiki
Email: janberthold@telenet.be
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
och ik kan wel maar heb geen zin om te gaan,zou me pijn doen,klein privaat probleemtje,had er echt wel zil in,aub medelijden hoeft niet het is niet het einde van de wereld en mogen de mensen die wel gaan een mooie avond hebben(ook voor degenen die niet gaan)

6.5.2008 um 17:41:12
--------------------------------------------------------------------------------
17. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Had al wel een relaas verwacht over een swingende nacht van Tania of Jan, helaas.......nog aan 't shaken jongens?:d

7.5.2008 um 14:34:50
--------------------------------------------------------------------------------
18. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
haha :-D misschien wel ja het zit in hun genen

10.5.2008 um 11:26:13
--------------------------------------------------------------------------------
19. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6310685.stm
Een korte impressie van het festival in Essakane, met beelden van Tinariwen en een streepje muziek.

7.5.2008 um 20:04:19
--------------------------------------------------------------------------------
20. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Ik heb genoten van hun concert,ben blij dat ik deze groep heb leren kennen met dank aan Jan . Hij zei dat Tinariwen beter was dan Yousou maar dat kan en wil ik dan weer niet beamen:-S .Die 2 zijn gewoon niet te vergelijken totaal verschillende genres.
Het bluesgehalte lag mij wel en af en toe was hun muziek héél opzwepend.Alleen die wilde krullenbol mag wel eens een vrolijker gezicht opzetten 't was precies tegen zijn goesting dat hij daar stond.;-( En Dirk ik begrijp niet dat jij van die kleerkasten niet op het podium mocht want wat er gisteren op gekropen is.......daar ga ik geen verslag van uit brengen 't is niet de moeite.
Eindconclusie ik heb genoten toch wel en de rest zal Jan wel vertellen daar is hij goed in ......Smile

7.5.2008 um 21:55:46
--------------------------------------------------------------------------------
21. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Een greep uit de recensie van de krant DeMorgen
-Gitaren als een slangennest
-Woestijnblues. Alleen het woord is al magisch. Het is een genre waarin het veelkoppige Malinese gezelschap Tinariwen excelleert. Dinsdagavond speelden de Toearegs een intense set, die een verschroeiende Saharawind door de AB liet waaien.
-Hier ontmoeten het Westen en Afrika elkaar op fascinerende wijze. Deze trip naar de woestijn draaide dan ook uit op een muzikaal avontuur zonder weerga.
Een 4 sterren quotering zowaar, hoger kan bijna niet:)

8.5.2008 um 10:52:08
--------------------------------------------------------------------------------
22. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Duvel op 't Coninckpleintje? Waar? Chez Tata of Don Quichote?Wink

9.5.2008 um 14:30:01
--------------------------------------------------------------------------------
23. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
:d een kenner jep bij Tata zijn we verzeild geraakt nadat we gaan eten zijn bij frituur Gandhi .allé dat heet niet zo hoor eigenlijk weet ik de echte naam niet het is een Indisch restaurant.

9.5.2008 um 17:28:39
--------------------------------------------------------------------------------
24. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
En of ik het ken, het is daar dat het lief van mijn reismaatje die hij met veel moeite en geld naar Belgie had gehaald is verdwenen en in de illegalliteit is gedoken;-(

9.5.2008 um 18:07:19
--------------------------------------------------------------------------------
25. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Tinariwen tonight
Echt? amai ook niet fijn voor je vriend.Zo zie je maar dat liefde jammer genoeg soms blind is hé,nogmaals een cliché van hier tot in sint juttemis...........Dat moet verdorie zeer doen dat geld nog niet in de eerste plaats.Dan ziet ge al eens iemand graag en dan foetsie......

10.5.2008 um 02:02:34
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum