Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

postpakjes

Ga naar beneden

postpakjes Empty postpakjes

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 1:34 pm

159. Eintrag
Absender: Coucou
Email:
URL:

Betreff: postpakjes


Weet iemand waarom ze in Senegal nog zo veel geld moeten betalen om een pakje dat van hier verstuurd wordt op te kunnen halen?
Ik heb net weer 2 kleine pakjes verstuurd naar ginder : het ene bevatte een ceintuur en wat vitaminen , het andere 6 gekopieerde en zelf samengestelde cd's en een gebruikte gsm (oude model van bijna 4 jaar!) telkens vroegen ze op de post ginder om en bij de 50 € alvorens het pakje in ontvangst genomen kan worden!!!
Ik verstuur het van hieruit dan al aangetekend op omdat het zeker afgeleverd zou worden (kost mij ook een duit) en dan kost het ginder ook nog eens zoveel geld!
Onbegrijpelijk en om moedeloos van te worden!
Misschien dat we hier kunnen afspreken wie er gaat en eventueel een pakje voor elkaar kan meenemen.
Ik ben in ieder geval bereid om bij mijn volgende trip naar Senegal iets mee te nemen!
Nu ben ik in ieder geval niet zo happy met de gang van zaken.

groetjes
Coucou Sad

25.5.2008 um 20:38
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: postpakjes
Hey Binta,
Ik ken dit probleem heb het ook al meegemaakt.Je betaalt hier al meer voor verzending dan de waarde in het pakje en dan moeten ze ginder nog eens extra betalen raar maar waar.
Ik neem voor anderen ook al pakjes mee in juli dus waarom zou ik dat voor jou niet doen?
Mail me gewoon effe privé om af te spreken.
grtjs Tania

25.5.2008 um 23:27:49
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: postpakjes
het toeristisch bereik in gambia is klein tegenover sn en daardoor ook een stuk makkelijker om iets mee te nemen.iem die in het noorden(st louis,petite cote) verblijft kan moeilijk iets meenemen voor iem die in het zuiden (ziguinchor) vertoeft.

26.5.2008 um 00:02:58
--------------------------------------------------------------------------------
3. Antwort
Absender: Zohra
Email:
URL:

Betreff: Re: postpakjes
Héél hartelijk bedankt Tania voor het aanbod, ik heb al een lieve vriendin die nu in mei vertrokken is en iets meegenomen heeft en een andere vertrekt nog in juni...dus dat zit wel snor;).
Jouw mail zit trouwens ook verstopt:p...zoals de mijne..ooit heb ik last gehad van een stalker (en nog géén kleine,hoor) vandaar deze maatregel.
Als jij het mailadres hebt van Eduard...vraag hem dan maar naar het mijne...nij deze Eduard, je hebt mijn toestemming om het te geven;)
Maar nogmaals , bedankt.
grtjs.
Binta

26.5.2008 um 09:11:57
--------------------------------------------------------------------------------
4. Antwort
Absender: kompo
Email: vandennoortmieke@yahoo.com
URL: http://pipske

Betreff: Re: postpakjes
sorry voor drie maal posten foutje

26.5.2008 um 00:25:57
--------------------------------------------------------------------------------
5. Antwort
Absender: kompo
Email: vandennoortmieke@yahoo.com
URL: http://pipske

Betreff: Re: postpakjes
en wat mij betreft ik wil graag al mijn kilo s zelf benutten om spullen mee te nemen voor vrienden en familie.

en...inderdaad de geografische afstand is ook een probleem


26.5.2008 um 00:24:57
--------------------------------------------------------------------------------
6. Antwort
Absender: kompo
Email: vandennoortmieke@yahoo.com
URL:

Betreff: Re: postpakjes
en wat mij betreft ik wil graag al mijn kilo s zelf benutten om spullen mee te nemen voor vrienden en familie.

en...inderdaad de geografische afstand is ook een probleem


26.5.2008 um 00:24:57
--------------------------------------------------------------------------------
7. Antwort
Absender: kompo
Email: vandennoortmieke@yahoo.com
URL:

Betreff: Re: postpakjes
en wat mij betreft ik wil graag al mijn kilo s zelf benutten om spullen mee te nemen voor vrienden en familie.

en...inderdaad de geografische afstand is ook een probleem


26.5.2008 um 00:24:57
--------------------------------------------------------------------------------
8. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: postpakjes
De postdiensten werken nu eenmaal anders dan hier in Europa. Meestal vinden wij dat niet prettig:-D

25.5.2008 um 20:59:59
--------------------------------------------------------------------------------
9. Antwort
Absender: Zohra
Email:
URL:

Betreff: Re: postpakjes
Ik weet niet hoe deze postdiensten werken maar ik weet wel dat de vele gambiagang(st)ers al jarenlang elkaar diensten verlenen door kleine zaken mee te nemen voor mensen in Gambia en dat de lokale bevolking het maar al te graag na een telefonische afspraak komt ophalen.
Steeds zijn er mensen tot wederdienst bereid, en dat is echt moi...natuurlijk moet je géén pakket van enkele kilo's willen meegeven maar een kleinigheid,dringende formulieren, brieven,geld voor familie etc....
Dit zou dus in Senegal ook zo moeten kunnen werken nietwaar.
grtjs,
Binta

25.5.2008 um 21:22:20
--------------------------------------------------------------------------------
10. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: postpakjes
Dan kom je zelfs voor verassingen te staan. 'k wou een pakket met oude GSM en kledingstukken meegeven met iemand voor iemand in Ghana, en desbetreffende persoon wou niet naar het hotel van afspraak komen 'because I'm not a prostitute'. Dan sta je daar toch ook te gapen.Smile

25.5.2008 um 20:54:46
--------------------------------------------------------------------------------
11. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: postpakjes
Een welgekome aanvulling van hun loon, je kan inderdaad beter zaken meegeven aan iemand vanuit Nederland of Belgie:)

25.5.2008 um 20:46:11
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 51
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum