Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verkiezingen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verkiezingen Empty Verkiezingen

Bericht  JanR di maa 24, 2009 3:14 pm

Gevoelige nederlaag voor president Senegal

Dakar - Bij lokale verkiezingen in Senegal heeft de regeringscoalitie van president Abdoulaye Wade een gevoelige nederlaag geleden. Volgens voorlopige uitslagen raakte Wade's SOPI-coalitie de meerderheid kwijt in de gemeenteraden van de hoofdstad Dakar en in andere belangrijke Senegalese steden als St Louis en Louga.

De verkiezingen worden algemeen beschouwd als een referendum over het beleid van de 82-jarige Wade. Aangenomen wordt dat Wade's zoon Karim zal proberen zijn vader op te volgen als president. De tweede en laatste ambtstermijn van Wade senior loopt in 2012 af.

Bron: Radio Nederland Wereldoproep

JanR
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verkiezingen Empty Vandaag in Trouw

Bericht  ClaudiaSenegal vr maa 27, 2009 3:12 pm

Vandaag ook in Trouw een artikel over de Senegalese verkiezingen van vorig weekend
http://members.home.nl/senegal/article6.pdf
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 51
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkiezingen Empty Re: Verkiezingen

Bericht  Coucou ma maa 30, 2009 10:38 pm

Ik was daar verleden zondag 22 maart toen het verkiezingen waren,ik kan wel zeggen dat er tot diep in de nacht gevierd werd met de nodige decibels aan geluiden van enthousiasme!

Toen ik de dag erop vroeg waar dat lawaai allemaal van kwam vertelden ze me dat de oppositiepatij gewonnen had , en dat de "vooral" jonge bevolking er zeer blij was dat er misschien een "goede opvolger" zou kunnen komen bij de volgende presidentsverkiezingen!
In ieder geval de jonge Senegalezen zijn heel gelukkig dat de oppositie vande huidige president al een hele klap is toegediend op lokaal vlak dan toch!
Nu maar hopen dat het voor het dan toch heel gevoelig onderwerp echt kan keren met zichtbare resultaten, ze hebben het zo nodig.... om deftig te kunnen overleven en verdienen alle mogelijkheden daarin toch...................


Coucou Rolling Eyes

Coucou

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 14-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkiezingen Empty Re: Verkiezingen

Bericht  Tania di maa 31, 2009 8:02 am

Wat gaat de tijd snel zeg,je bent al terug.
En vertel sunny

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkiezingen Empty Re: Verkiezingen

Bericht  Coucou di maa 31, 2009 10:32 am

Ja Tania idd. ik ben weeral terug VEEL TE SNEL!!!! dat is zeker....

Ik heb genoten en genoten veel gebabbeld en gelachen al mijn vrienden ontmoet en heel veel dingen gedaan om nooit meer te vergeten en te koesteren voor altijd...

Heel lekker gegeten met sublieme maaltijden bereid door mijn fatou Solange een bijouxke van een vrouw.

Ik heb niet zo veel op stap geweest vooral ook genoten van de zon & de warmte want gisteren bij aankomst was het weeral een serieuze klap die koude, daar zal ik nooit aan wennen denk ik.

Maar vooral heb ik genoten en bijzondere dingen beleefd met mijn grote liefde waarvoor ik weeral bijzonder triestig ben dat ik hem weeral daar heb moeten achterlaten... Sad Sad Sad

Nu is het weeral aftellen naar de volgende trip naar ginder misschien op 't eind van het jaar "Insh Allah"....

Coucou Basketball

Coucou

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 14-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkiezingen Empty Re: Verkiezingen

Bericht  eddy di maa 31, 2009 11:54 am

Ben vooral jaloers op die sublieme maaltijden. Welcome back Coucou Very Happy

eddy
Admin

Aantal berichten : 348
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 80
Woonplaats : Edegem bij Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkiezingen Empty Re: Verkiezingen

Bericht  Tania di maa 31, 2009 2:37 pm

Blij dat je een fijne vakantie had en ja afscheid nemen is nooit makkelijk hé.
De vliegtickets zijn in ieder geval weer terug goedkoper misschien een troost.Ik zal duimen dat je snel terug kan.
Ik heb terug even veel betaald als in 2007 wel via Madrid maar dat vind ik geen ramp.

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkiezingen Empty Re: Verkiezingen

Bericht  dirk di maa 31, 2009 5:01 pm

Repliek op Coucou haar bericht: eerst zien wat de oppositie ervan zal teweeg brengen. met Wade heb ik tenminste veel zien veranderen. en er is nog van alles aan het veranderen. hij heeft wel een een autoritair kantje maar je kan niet zeggen dat het een president is die niets doet. vergelijk hem maar is met andere Afrikaanse staatshoofden.

dirk

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 21-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkiezingen Empty Re: Verkiezingen

Bericht  eddy di maa 31, 2009 5:27 pm

Ik vrees dat democratie zoals wij het kennen niet werkt in Afrika en dat regimes met een autoritair trekje wel eens zou kunnen werken ginds zoals bv ook in Rwanda en in de DRC heeft Kabila steeds meer de touwtjes in handen al vrees ik dat dat niet zo'n goed voorbeeld is Smile De geschiedenis heeft het failliet van de ismes in Africa ruimschoots bewezen en zoals Dirk schrijft is er in Senegal tenminste onder Wade iets gebeurd, de manier waarop speelt weinig rol, eerst een structuur op poten zetten en elke dag een stapje verder. Ik durf te wedden dat je binnen tien jaar Dakar en omgeving niet meer herkend Very Happy Maar feit is een feit Wade heeft het verkorven bij de jeugd, nu maar wachten naar een valabel lid van de oppositie Laughing

eddy
Admin

Aantal berichten : 348
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 80
Woonplaats : Edegem bij Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verkiezingen Empty Re: Verkiezingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum