Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

All you need is love

3 plaatsers

Ga naar beneden

All you need is love Empty All you need is love

Bericht  JanR do apr 02, 2009 3:03 pm

Op donderdag 2 april 2009 gaat Mathias Coppens op bezoek bij de moeder van de pas afgestudeerde architect Geert. Mama Agnes maakt zich zorgen om haar zoon. Vorig jaar liep Geert twaalf maanden stage in Zuid-Afrika en werd hij stapelverliefd op Adèle. De twee beleefden een fantastische tijd, maar die is helaas voor de twee alweer drie maanden verleden tijd. En dat maakt Geert triest.

Sinds begin dit jaar is Geert terug in België en hij vindt zijn draai maar niet. Geert snakt naar Zuid-Afrika en naar één van haar inwoners: Adèle. Maar Geert kan niet weg. Hij heeft een job als architect waardoor hij medeverantwoordelijk is voor de bouw van een groot kantorencomplex.

Daarom vliegt 'All You Need Is Love' Adèle in om herenigd te worden met haar grote liefde. Maar vooraleer ze Geert weer in de armen kan sluiten, maakt ze kennis met haar, wellicht, toekomstige schoonmama. En ook die onverwachte ontmoeting is bijzonder hartelijk.

Mathias Coppens brengt ook een bezoek aan het AZ Vesaliusziekenhuis in Tongeren. Daar werkt de 28-jarige verpleegster Sandra. Ze trok in 2006 voor één jaar naar Senegal om er als vrijwilligster te werken in een ziekenhuis. Ze deed dat in het zuidelijk gelegen Ziguinchor. En het is daar dat Sandra de liefde van haar leven tegen het lijf liep. Hij luistert naar de naam Souleyman en werkt er als coördinator in een centrum dat zich bekommert om het lot van de vele straatkinderen.

Twee jaar na het begin van hun romance zijn de twee nog steeds erg verliefd. Dagelijks hebben ze contact via de telefoon, maar in levende lijve is het hen al twee jaar niet gelukt. Souleyman krijgt geen visum te pakken en voor Sandra is het niet evident om naar Ziguinchor te vliegen. Dat is ook haar collega's niet ontgaan en zij contacteerden 'All You Need Is Love'. En dus loopt Sandra op haar werk Mathias Coppens tegen het lijf, die haar uitnodigt om samen naar Senegal te vliegen om er een onaangekondigd bezoekje te brengen aan Souleyman.

Eenmaal in Senegal herleeft Sandra. Ze straalt onder de Afrikaanse zon. En dat nog voor ze haar vriend heeft gezien. Want die krijgt eerst het bezoek van Mathias Coppens. En dat zal Souleyman nog lang heugen, want hij krijgt de verlovingsring overhandigd die de ouders van Sandra in het geheim kochten en aan Mathias toevertrouwden. En die ring wil Souleyman zo vlug mogelijk om Sandra haar vinger doen.

'All You Need Is Love', donderdag 2 april 2009 om 20.35 uur op vtm

JanR
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

All you need is love Empty Re: All you need is love

Bericht  JanR do apr 02, 2009 3:10 pm

'In mijn contract stond: word niet verliefd'

Sandra Vermote werkte als vrijwilligster in Senegal. Hoewel ze van haar werkgever niet mocht, werd ze er verliefd op iemand van de lokale bevolking: Souleymane.

All you need is love: VTM, 20:35 — HOUTHALEN/TONGEREN - Begin géén relatie met iemand van de lokale bevolking, was gezegd. Toch werd Sandra in Senegal verliefd. Nu ze gaat trouwen, moet ze haar vriend eerst in België zien te krijgen.

Eén jaar als vrijwilligster werken in een ziekenhuis in Senegal: dat was het plan van Sandra Vermote, een 28-jarige verpleegster uit Houthalen. Het plan lukte in 2006, maar kreeg wel een staartje. Sandra werd verliefd. Op Souleymane, een jongen die zich het lot van straatkinderen aantrok. 'Hij was vriend aan huis bij de familie waar ik woonde', zegt Sandra. 'Ik hielp hem met zijn straatkinderen. Ik was niet meteen verliefd, maar na een tijdje kreeg ik toch gevoelens. Souleymane is goedlachs en rechtdoorzee tegelijk. Hij noemt mij la petite , het kleintje.'

Die gevoelens, dat was een probleem. Volgens de organisatie die Sandra naar Senegal had gestuurd, mocht je als vrijwilliger geen relatie beginnen met iemand van de lokale bevolking. 'Dat stond in mijn contract. Ik begrijp dat wel: we zijn één jaar in dat land en dan zijn we weer weg. Toen ik in Senegal was, heb ik een beetje afstand genomen van Souleymane. Toen was het jaar voorbij. We zien wel, zeiden we toen ik vertrok. Maar thuis bleven Senegal en Souleymane in mijn hoofd zitten.'

Sandra bleef contact houden met Souleymane. 'Veel brieven schrijven, elke week bellen. Het contact werd intenser. Nu bellen we elke dag. Dat is duur, ja. Vorig jaar ben ik in augustus terug naar Senegal geweest. Daar zijn we officieel een koppel geworden. We willen trouwen, maar eerst moet Souleymane naar België komen. Om te zien hoe wij hier leven. Mijn aanvraag om hem te laten overkomen is al twee keer geweigerd. Ze willen weten of hij werk heeft, of hij genoeg verdient. Maar hij heeft geen bankrekening en krijgt zijn loon altijd cash uitbetaald, zonder loonuitreksels. Mijn derde aanvraag is in behandeling. Het wordt afwachten.'

Als Sandra trouwt, wil ze een feest geven in België en in Senegal. Dan wil ze naar Senegal verhuizen. 'Dat zal niet gemakkelijk zijn, maar ik zie het wel zitten. Mijn ouders weten dat ik daar gelukkig zal zijn. Ik wil me voort bezighouden met de straatkinderen en opnieuw in het kleine ziekenhuis werken. Financieel wordt het niet evident, maar we redden ons wel. Als Souleymane aan het eind van de maand niet genoeg heeft, klust hij bij als schrijnwerker. Geld is niet het belangrijkste. Hoe minder je hebt, hoe gelukkiger je soms bent.'

Bron: De Standaard

JanR
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

All you need is love Empty Re: All you need is love

Bericht  Coucou do apr 02, 2009 11:13 pm

Ik heb het net gezien , het was een vriendin die me een sms stuurde je moet kijken want het gaat over Senegal.

Ja dat was ontroerend hé Sad Sad

Alsook het verhaal van de Zuid-Afrikaanse Adèle , gelukkig kon die gemakkelijk naar hier komen....

Coucou Wink Wink

Coucou

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 14-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

All you need is love Empty Re: All you need is love

Bericht  Tania vr apr 03, 2009 1:08 am

Inderdaad ontroerend mooi en ook genoten van de beelden van Ziguinchor.

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

All you need is love Empty Re: All you need is love

Bericht  JanR ma apr 06, 2009 11:38 am

Ja, ik dacht, laat ik eens iets ontroerends posten, dat hebben ze graat Very Happy

JanR
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

All you need is love Empty Re: All you need is love

Bericht  zwerver ma apr 06, 2009 12:08 pm

Slijmjurk Laughing

zwerver
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

All you need is love Empty love is in the air

Bericht  Sofiatou do apr 09, 2009 2:45 pm

oooooooooooooooh zo mooi,

ik ben ontroerd, ik heb het spijtig genoeg gemist, ik zat in Parijs met school..........

zou ik dat nog ergens kunnen vinden op het net ?

groetjes
la grande sofie de Gand

Sofiatou

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 19-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

All you need is love Empty Re: All you need is love

Bericht  zwerver do apr 09, 2009 7:38 pm

Misschien via "ooit gemist" Wel betalend behalve voor de abonnées van Telenet, daar is het gratis Smile

zwerver
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

All you need is love Empty Re: All you need is love

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum