Baobabs in Australia

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Baobabs in Australia

Bericht  eddy op do sep 16, 2010 11:37 pm

Hoi tijdens het zappen een stukje van de film Australia meegenomen en tot mijn verbazing zag ik daar 3 baobabs in het landschap verschijnen. Heb gegoogeld maar dat is onbegonnen werk zoveel hits. Wat ik inmiddels wel aan de weet ben gekomen is dat ze ook in India groeien waarschijnlijk daar gebracht door de Portugezen. En dan te denken dat ik er van overtuigd was dat ze alleen in Afrika groeiden. Als jullie nog eens in Senegal komen misschien eentje meebrengen en planten op de Kalmthoutse hei Very Happy

eddy
Admin

Aantal berichten : 348
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 73

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Baobabs in Australia

Bericht  Tania op di sep 21, 2010 10:17 pm

Wel Eddy ik heb die film indertijd ook gezien in de bioscoop en eerlijk gezegd was mij die baobab nooit opgevallen.
Maar daarvoor is Hugh Jackman wel een mooi excuus lijkt me geek

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  eddy op wo sep 22, 2010 9:02 am

Ja Tania, in het land der blinden is éénoog koning cyclops en het zijn er drie. Daarom verdenk ik je er van dat je geDuveld hebt. Trouwens die H.J. doet me niks, die akelige man met zijn messen ipv vingers, jakkes Smile

eddy
Admin

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Tania op wo sep 22, 2010 3:22 pm

Ikke geduveld ??? Mo nee gij dat was een zondag Twisted Evil Kijk maar eens op mijn FB pagina dan zie je met wie Wink By the way wat vond je van de artikels over Gambia ?

Tania

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  eddy op vr sep 24, 2010 3:08 pm

Op mijn facebookpagina geraak ik allang niet meer (dit is ook voor Arlette beter bekend als Tope die vroeg om vriendjes te worden, nee dus) Over de Gambia-artikelen kan ik kort zijn 't was komkommertijd hé Smile

eddy
Admin

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Tania op za sep 25, 2010 2:03 am

Smile idd komkommer gekwamkwammerd 't zit allemaal in de familie drunken Ik zal die foto eens doorsturen .

Tania

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Tope op zo sep 26, 2010 1:16 am

Hallo, hier ben ik terug. Door een format was ik de link kwijtgespeeld, maar heb hem teruggegvonden dus.

Eddy, ik dacht al dat je geen Facebookvriend wilde worden, omdat je mijn echte naam niet kende, maar nu lees ik dat je niet meer op Facebook geraakt.
Ben je misschien stout geweest dat ze jou eraf gegooid hebben? LOL!

Gevonden op Wikipedia:

'Baobab of apenbroodboom (Adansonia) is een geslacht van acht soorten dikstammige bomen uit droge, warme gebieden. Zes soorten stammen uit Madagaskar, één soort uit het vaste land van Afrika en één soort uit Australië. De wetenschappelijke naam van het geslacht is ontleend aan de Franse natuuronderzoeker Michel Adanson. De bomen worden 5 tot 25 m hoog en hebben een uitzonderlijk grote stamomtrek (diameter van de Afrikaanse baobab tot 11 m met een omtrek tot 34 m). De boom slaat water op in de dikke stammen tijdens het natte seizoen om zo het droge seizoen te kunnen overleven.'

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 68

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  eddy op zo sep 26, 2010 7:28 pm

Arlette, zo zie je maar dat het gezegde St.Job kent zijn volk klopt. Ik kan niet meer op faceboek want wanneer ik inlog en mijn gebruikersnaam doorgeef (al jaren dezelfde) ik een foutmelding krijg dat deze gebruikersnaam al bestaat, niet moelijk want ik ben het zelf. Trouwens ik vind dat hele facebook-gedoe maar niks, als je je uitschrijft blijven de gegevens eeuwig ten dage het eigendom van facebook. Ook met dat vriendjes maken is er iets niet pluis, ik krijg voortdurend verzoeken van mensen die ik helemaal niet ken, zo is het goed dat het bij mij niet werkt, hoef ik niet te antwoorden Smile

eddy
Admin

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Tania op ma sep 27, 2010 4:03 pm

Het woord vriendjes is ook relatief op FB hé spreek eeder van netwerken of contacten.
En ik vind het een leuk medium om foto's en info te delen met anderen.
Je maakt er privé en of openbaar wat je zelf wil.
groetjes Tania

Tania

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  eddy op ma sep 27, 2010 8:05 pm

Sociale afbraak ja en dan sommigen maar zagen dat de omgang met mensen niet zo warm is dan in Afrika, maar nog effe geduld die mannen beginnen de cyberwereld ook te kennen en achtereen gaat het er zo onpersoonlijk toe als hier Laughing

eddy
Admin

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Tania op ma sep 27, 2010 11:21 pm

Bwah ik hou van de beiden internet en real life Smile en ja ik kom nog buiten heb maar 1 probleem geraak soms niet op tijd terug binnen Twisted Evil

Tania

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Tope op wo sep 29, 2010 12:24 am

'ja ik kom nog buiten heb maar 1 probleem geraak soms niet op tijd terug binnen'.
Zolang dat voor jou geen probleem is heb je toch geen probleem, nietwaar?

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 68

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Tania op wo sep 29, 2010 8:13 pm

Euh de dag erna geeft dat meestal wel problemen als er gewerkt moet worden spring ik niet meer zo gezwind uit mijn bed. De leeftijd zeker...... clown
't moest zo leuk maar niet zijn.

Tania

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud Vandaag om 3:45 am

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: