Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opvoeding kinderen

Ga naar beneden

opvoeding kinderen Empty opvoeding kinderen

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 12:10 pm

310. Eintrag
Absender: sara
Email: ratje00@hotmail.com
URL:

Betreff: opvoeding kinderen

Graag had ik eens wat meningen en ervaringen gehoord over het opvoeden van kinderen waarbij de man moslim ( mouride) is en de vrouw ( niet-moslim) is. Krijgen kinderen geloof van vader mee, verloopt dit eenvoudig in onze maatschappij? Zorgt dit voor vele discussie? Iemand reeds ervaringen mee?



26.2.2008 um 19:37
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: Janena
Email: refu-spect@planet.nl
URL:

Betreff: Re: opvoeding kinderen
Mijn zoontjes zijn nog klein dus ik kan hier nog niet volledig over meepraten.
Ik heb nog geen ervaring met het aangaan van discussies met mijn kinderen hierover.

Wij voeden onze kinderen op met beide geloven (ik heb een christelijke achtergrond), ze gaan naar een christelijke school en soms gaan ze met oma mee naar de kerk maar leren van mijn man over de gewoontes en regels van moslims.
Ze eten geen varkensvlees en zijn besneden maar zullen later hun eigen weg mogen kiezen..
(en als ze dat van ons niet zouden mogen doen ze het toch wel Wink )

Ik moet zeggen dat mijn man zich zelf best goed aan de meeste regels houdt van de islam maar erg streng in zijn opvattingen is hij eigenlijk niet.
Was hij dat wel geweest dan waren nu nu niet meer bij elkaar, in een relatie als die van ons (2 geloven) moet je allebei flexibel en open zijn naar andere geloven toe.


26.2.2008 um 21:26:12
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: opvoeding kinderen
ik heb ook een christelijke achtergrond maar ben overtuigd atheist.