Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika

Ga naar beneden

"Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika Empty "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 11:31 am

341. Eintrag
Absender: eduard (eddy) peeters
Email: Eduard.Peeters@telenet.be
URL:

Betreff: "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika

ASO, de organisator van de Dakarrally, heeft aangekondigd dat de editie 2009 in Argentinie en Chili zal worden georganiseerd. Begin dit jaar werd de rally geannuleerd als gevolg van de terroristische dreiging in Mauretanie. Omdat de labiele situatie in Afrika ook voor volgend jaar geen zekerheid biedt, wil ASO geen tweede financiel fiasco riskeren.
Bron : Demorgen
Wat denken jullie prikkers er van, eindelijk bevrijdt van deze onzin of is het probleem alleen maar verplaatst of is het een ramp voor Senegal?

12.2.2008 um 17:14
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika
jacinta?had er nog van gehoord?blijkt lerares,ex senator (toch al overbodig)en groen te zijn.bij het het lezen van jou bericht kon ik mij al iets voorstellen en het klopt,een geitenwollen seut dus

16.2.2008 um 15:06:09
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika
Voor mij idem.Ik sluit me aan bij de rest.
De grootste winst is hier waarschijnlijk niet voor de locals.

13.2.2008 um 16:01:54
--------------------------------------------------------------------------------
3. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email: Eduard.Peeters@telenet.be
URL:

Betreff: Re: "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika
Hoi Tania,
Ik denk zelf niet dat de locals daar ooit één CFA winst gemaakt heeft, ik denk zelfs verlies, al was het alleen maar voor de begrafeniskosten. In heel zijn geschiedenis zijn er in de Dakar plus minus 50 doden gevallen, waarvan exact 50% locals. Van hun verblijf na de rally in Dakar kunnen de locals ook al niet rijk geworden zijn, het meeste geld vloeit terug naar het buitenland. Ook tijdens de etappes zal er waarschijnlijk niet één tapalapa bij de locals zijn gekocht, de Dakarorganisatie sleurde gewoon alles zelf mee. Als het de organisatie er al om te doen was om de bezine vretende monsters technisch te verbeteren voor slecht terrein en zodoende een markt te creeren zal dat ook al een opdoffer zijn, want volgens de laatste berichten kopen de Senegalesen Chinees ipv de dure Westerse bakken.

16.2.2008 um 17:09:21
--------------------------------------------------------------------------------
4. Antwort
Absender: Tope
Email: vanhoudt703@hotmail
URL:

Betreff: Re: "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika
Een ramp voor Senegal zal het verdwijnen van die rally wellicht niet zijn, maar ik denk wel dat je de gevolgen hiervan toch niet mag onderschatten.
Het grootste deel van de opbrengst van die rally verdwijnt zonder twijfel in de zakken van diegenen die het het minst nodig hebben, maar onrechtstreeks pikt een deel van de Senegalese bevolking wel een graantje mee (ditzelfde geldt trouwens voor alle derde wereldlanden op het traject).
En dan heb ik het nog niet over de projecten die gesteund worden door deelnemers aan de rally.
Zo'n rally schept bovendien bij een deel van de Senegalese bevolking - in casu - een aantal verwachtingen waaraan niet meer beantwoord zal worden.
Ik kan mij voorstellen dat dit voor bepaalde gezinnen een zware tegenslag betekent, want elk jaar weer rekenen zij op die Parijs-Dakar voor een extraatje.
Parijs-Dakar zette elk jaar Dakar in de verf, ook al eindigde hij de laatste jaren aan Lac Rose.
Voor mij hoeft dit glamourgebeuren absoluut niet.
Dit geld kan mijns inziens beter besteed worden.

13.2.2008 um 09:17:26
--------------------------------------------------------------------------------
5. Antwort
Absender: Tope
Email: vanhoudt703@hotmail
URL:

Betreff: Re: "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika
Eddy,

Wilde net een bericht hierover plaatsen, maar je was mij voor.

Hier kan je meer lezen:

http://www.knack.be/nieuws/sport/-dakar-laat-afrika-niet-in-de-steek-/site72-section7-article12768.html

12.2.2008 um 18:07:10
--------------------------------------------------------------------------------
6. Antwort
Absender: Claudia
Email: tukisenegal@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika
Ik heb me altijd afgevraagd hoeveel inkomsten de deelnemende landen kunnen genereren uit een dergelijk gebeuren. Voor Chili en Argentinie is het nu interessant om zichzelf op tv te tonen, maar van de Afrikaanse landen waardoor de rally gaat kennen we de beelden al jaren. Veel mensen denken dan ook dat het een hele klus is om in Dakar te komen Wink. Alleen maar onverharde wegen en zware omstandigheden. Echt beelden van Dakar zie je nooit!
Je raadt het al; ik ben er niet rouwig om!


12.2.2008 um 19:33:19
--------------------------------------------------------------------------------
7. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email: Eduard.Peeters@telenet.be
URL:

Betreff: Re: "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika
De Vlaamse politica Jacinta de Roeck neemt deel aan de Saharamarathon. Deze sportmanifestatie met internationale uitstraling heeft als bedoeling de soladariteit met het Sahrawivolk kracht bij te zetten. De Sahrawi wonen in Algerijnse vluchtelingenkampen en mogen van Marokko al dertig jaar lang niet terugkeren naar de Westelijke Sahara.De Roeck is voorzitser v.d.solidariteitsgroep Westelijke Sahara en de eerste Belgische die meeloopt.Ze zorgt er bovendien voor dat elke pipo die aan de rally Parijs-Dakar hooggestemde humanitaire motieven koppelt,weer gewoon lijkt wat hij is:een idioot in een opgefokte auto.
Bron: Demorgen

16.2.2008 um 13:11:52
--------------------------------------------------------------------------------
8. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email: Eduard.Peeters@telenet.be
URL:

Betreff: Re: "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika
mis poes, zij is van de Spa en of ze een seut is weet ik niet, ik kan hoogstens gissen waar ze die wol haalt voor haar sokken,haha

16.2.2008 um 15:45:23
--------------------------------------------------------------------------------
9. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: "Dakar" verhuist naar Zuid-Amerika
juist te snel gelezen,sorry een groene spa-spirit dan.trok als afscheidnemend belgisch voorzitter vd parlementaire werkgroep "westelijke sahara" naar de vierde commissie van de verenigde naties in new york.waar blijven ze het halen,een salon seut dus.niet getreurd onze koopkracht blijft maar stijgen.
wat de wol betreft,is maar een vermoeden maar denk bij die zieke meneer,althans bij zijn geiten

16.2.2008 um 16:22:56
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum