Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dimanche à Bamako

Ga naar beneden

Dimanche à Bamako Empty Dimanche à Bamako

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 12:48 pm

-------------------------------------------------------------------------------
246. Eintrag
Absender: Jan
Email: j.rosseel@hotmail.com
URL:

Betreff: Dimanche à Bamako

www.dimancheabamako.be



Geen Senegal maar toch even melden dat deze boetiek dit weekend zijn deuren opent in Leuven.

Ik vroeg wat uitleg over de achtergrond van het project en dit is een citaat uit het antwoord:

"Het verhaal achter Dimanche à BKO is begonnen met verliefd worden op Mali, en het rare was dat dat onmiddellijk gebeurde, vanop de luchthaven, nu ongeveer anderhalf jaar geleden. Door omstandigheden en toevalligheden en een kennis in Mali was mijn zus daar toen ook aan het rondreizen. Op het einde van ons verblijf waren we samen bij die vriend en hadden we hetzelfde gevoel: hier moeten we mee verder gaan..
Zij is theaterkostuumontwerpster en ik juweelontwerpster en we spreken al lang van een gemeenschappelijk project en met Mali viel de puzzel in mekaar. Toen ging het snel, we zijn samen prospectie gaan doen en begonnen aan een kleine productie met lokale ambachtslieden. Heel leuk en verrassend goede resultaten. Het is inderdaad zo dat we die mensen werk geven en goed betalen. We hebben er intussen een grote vriendenkring en hechte banden en dat is de grote kracht van DAB. Iedereen is razend enhousiast en we hebben ook een goede achterban in Belgie.
Bijna elk produkt dat we verkopen is een samensmelting van Afrikaanse en Europese stijl. Voor de kleding ontwerpen we zelf de modellen, we kiezen in Mali de stoffen en onze couturier knipt en naait met zijn team.
Voor de interieurspullen en accessoires kiezen we modellen van ginder en geven we er een Westerse touch aan, andere kleuren, materialen,...
Voor de juwelen koop ik de kralen in Mali aan en ik monteer ze, al dan niet gemengd met elementen van hier.
Enfin, 't komt erop neer dat alles (ook elk stuk in het interieur van de winkel) iets met Afrika te maken heeft.
Maaar..het is geen wereldwinkel, het ziet er allemaal trendy uit en dat is eigenlijk wat we willen laten zien, Afrika is meer dan maskers, rasta kleuren (niks tegen rasta, integendeel) en trommelgeroffel. En bovenal, Afrika is ook niet alleen miserie en zielig gedoe."

10.4.2008 um 09:56
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: Jan
Email: j.rosseel@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Dimanche à Bamako
Ja, geweldig hé. Khad er zo'n foto bij gezet maar die kwam uiteindelijk niet door. Het lijkt me een erg nobel project.

10.4.2008 um 10:23:47
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: Claudia
Email: tukisenegal@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Dimanche à Bamako
Helemaal leuk!!
Vooral prachtige foto's van de kindercollectie. Wat een supermodellen!




10.4.2008 um 10:20:54
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum