Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mango's & krabben

Ga naar beneden

mango's & krabben Empty mango's & krabben

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 2:06 pm

108. Eintrag
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: mango's&krabben

in de casamance (zal wel in dakar ook zijn,denkk)is het volop het seizoen voor krabben
Tania vraag er waar je verblijft eens naar om krabben (3stuks/pers en kosten bijna niets)voor jou te koken met een aioli, een look sausje op mayonaise basis en met een broodje(lekker soppen in het kookvocht)
bij het aperotje een niet te rijpe mango met beetje zout, een flesje witte wijn erbij en de avond kan niet meer stuk
blijven dromen

27.6.2008 um 11:52
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: dirk
Email: skydirk@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
ik heb twee jaren geleden in augustus minstens 3 mango's per dag gegeten in Senegal. meloenen die gaan dan ook goed binnen.

29.6.2008 um 19:00:05
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
Goei idee Eddy.Dan kunnen we binnen x aantal jaren samen eens een terraske doen in de schaduw van die prachtige boom;)

30.6.2008 um 14:47:08
--------------------------------------------------------------------------------
3. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
Guilty as charged:)

30.6.2008 um 13:28:07
--------------------------------------------------------------------------------
4. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
Hmmm zijn die ginder ook meloenen?zalig!
Voor mij smaakt ter plaatse zongerijpt fruit nog altijd anders en véél lekkerder dan de knalgroen veel te vroeg geplukte exemplaren die met ellendig veel gas worden bespoten om het rijpingsproces nog eens tegen te houden.............Nee danku

29.6.2008 um 23:18:33
--------------------------------------------------------------------------------
5. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
Hmmm ook lekker lijkt me. Maar eigenlijk hoeven we niet te wachten tot onze boom groot genoeg is hé.
Als we onze eigen streekprodukten gebruiken kunnen we hier ook onder ne schonen eik of ne linde gaan zitten ze :-D kwestie van een goeie voetafdruk na te laten........ haha

30.6.2008 um 20:23:37
--------------------------------------------------------------------------------
6. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
Dan zal je die boom toch genoeg meststoffen moeten geven als ik nog van zijn schaduw wil genieten:-D

30.6.2008 um 17:49:40
--------------------------------------------------------------------------------
7. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
En dan spreken we nog niet over mijn ecologische voetafdruk wat betreft het transport.......

30.6.2008 um 13:14:42
--------------------------------------------------------------------------------
8. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
Amai het water loopt me al in de mond...........
mango met zout dat had ik nog niet gehoord,wordt dat vaak gedaan ginder?

27.6.2008 um 14:16:45
--------------------------------------------------------------------------------
9. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
ieder kent het,als de mango nog niet te rijp (niet onrijp) is dus het suikergehalte nog niet hoog smaakt deze nog enigzins beetje zurig,vandaar het zout
denk maar aan tequila en de zuid americaanse manier van....

27.6.2008 um 16:35:54
--------------------------------------------------------------------------------
10. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
Okido bedankt voor de tip ben benieuwd hoe dat smaakt.
Wordt vervolgd......

27.6.2008 um 23:51:04
--------------------------------------------------------------------------------
11. Antwort
Absender: Claudia
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
ik heb vooral mierzoete en overrijpe mangos gegeten in de afgelopen dagen en maade met suiker; maar daar moet je van houden...
ik heb mijn eerste avond pizza gegegeten bij kaarslicht; vooral omdat mijn diebare kamergenoten er dol op zijn Wink

28.6.2008 um 21:51:47
--------------------------------------------------------------------------------
12. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
Bij gebrek aan mangobomen in mijn pattelandsgemeente zal ik het moeten doen met een Cavaillon en tijgergarnalen, moet ook lukken.:-D

28.6.2008 um 23:42:01
--------------------------------------------------------------------------------
13. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
Wat is Maade met suiker? Dat ken ik niet.
En met al die mangoverhalen hier ik kon niet wachten en heb er een paar van de markt meegebracht.
Wel niet 't zelfde maar met het surrogaat ben ik al tevreden.
effe dan toch Wink

29.6.2008 um 01:18:50
--------------------------------------------------------------------------------
14. Antwort
Absender: barbarita
Email: s.barbarita@gmail.com
URL:

Betreff: Re: mango's&krabben
De mango's laatst gekocht bij onze nationale grootgrutter (uit Mali) waren heerlijk, smaakten echt niet anders dan die in Gambia of Senegal !
Herinner me echter nog goed eind augustus 1981 in Gambia dat je toen geen mango kon eten daar vanwege ontzettend veel grote dikke vliegen, maar ik zal de gezellige sfeer niet bederven met hier verder over uit te wijden.....

29.6.2008 um 09:24:26
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum