Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Worstelen ----------

Ga naar beneden

Worstelen ---------- Empty Worstelen ----------

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 2:43 pm

71. Eintrag
Absender: Claudia
Email:
URL:

Betreff: Worstelen

Het is weer zover, vandaag is de worstelwedstrijd van het jaar tussen Baboye en Yekini. In Senegal zit iedereen met spanning te wachten hoewel men zich ook afvraagt hoe de (in vergelijking met Yekini) wat iele Baboye ooit kan winnen!

Het blijft een fascinerende sport, niet in de laatste plaats omdat de wedstrijd meestal binnen een minuut gedaan is maar de discussie erover dagenlang aanhoudt!! :d

http://www.seneweb.com/news/elections2007/article.php?artid=17695




27.7.2008 um 11:27
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Inderdaad met een stuk of tien mensen aan de buis gekluisterd 3 hoog in een flatje(met buitentemperaturen van 30gr) en maar commentaar leveren en speculeren. Het merendeel ging in het Wolof dus wie er volgens hen ging winnen geen idee! Vandaag zal dan wel een hoogdag zijn.

27.7.2008 um 14:08:36
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: Claudia
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Het is toch weer Yekini die gewonnen heeft, terwijl iedereen een beetje hoopte op een overwinning van de 'kleine' underdog. Misschien moet Eddy hem die kans maar geven dan... :d
Maar dan moeten we wel een een gepaste naam voor hem bedenken want Eddy of Le Belge, dat kan niet. De naam Bombardier is al vergeven...

28.7.2008 um 08:33:08
--------------------------------------------------------------------------------
3. Antwort
Absender: Jan
Email: j.rosseel@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Snelle Eddy? :-D

28.7.2008 um 11:32:17
--------------------------------------------------------------------------------
4. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Niet in de West Vlaamse betekenis hoop ik:-D

28.7.2008 um 12:20:49
--------------------------------------------------------------------------------
5. Antwort
Absender: Jan
Email: j.rosseel@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Doet er me aan denken dat ik je foto van donderdag hier nog moet plaatsen als bewijsmateriaal :d

28.7.2008 um 12:33:20
--------------------------------------------------------------------------------
6. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Niet doen Jan, 'k krijg al rode oortjes:(en bepaalde aartsvijanden zouden te veel lol hebben.

28.7.2008 um 13:04:27
--------------------------------------------------------------------------------
7. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
me marabout heeft toch gelijk,laat nooit foto's van jou toe,ze kunnen altijd gebruikt worden met slechte bedoelingen
na een consultatie bij genoemde en de nodige gris-gris lukt het Ed wel Baboye te vloeren,de dikke nemen we wel samen,ken Ed niet maar ik kan er alvast 4X in

28.7.2008 um 14:58:41
--------------------------------------------------------------------------------
8. Antwort
Absender: dirk
Email: skydirk@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Worstelen
in de echte contactsporten zoals boksen, thaiboksen en kickboksen toch niet altijd waar. daar zitten toch ook altijd van die straatvechtertjes tussen die deze sporten misbruiken. spijtig genoeg, want die kleine minderheid bezorgt die sporten wel een slechte naam. maar allez, de lutte sénégalaise blijft toch een zware, eerlijke sport waar keihard voor getraind moet worden. voor sommigen de weg naar geld en roem.

30.7.2008 um 14:01:07
--------------------------------------------------------------------------------
9. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Dit is nog wat anders dan die watjes v.h. Senegalees worstelen, kijk vooral naar het leuke model boksschoentjes op foto 6 en naar de grote geldprijs die er te winnen is op foto 7
http://news.bbc.co.uk/2/shared/spl/hi/africa/04/tanzanian_woman_boxer_journal/html/1.stm

7.8.2008 um 23:51:39
--------------------------------------------------------------------------------
10. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
personen die vechtsporten beoefe(nen/den) zijn meestal vredelievende mensen en zullen agressie steeds de rug toekeren
bij de (serieuze)club waar je traint wordt je de deur gewezen indien je de opgedane kennis voor onsportieve doeleinden zou gebruiken

30.7.2008 um 11:30:39
--------------------------------------------------------------------------------
11. Antwort
Absender: dirk
Email: skydirk@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Worstelen
ik bedoelde lutte avec frappe, natuurlijk.

30.7.2008 um 11:01:22
--------------------------------------------------------------------------------
12. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Laat ze maar afkomen die gasten, 'k pak eerst die dikke en dan de smalle als nagerecht:-D

27.7.2008 um 18:30:17
--------------------------------------------------------------------------------
13. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Haha, die gast is helemaal buiten mijn gewichtsklasse, 'k zal hem maar
gewoon neerschieten dan:-D

1.8.2008 um 15:29:18
--------------------------------------------------------------------------------
14. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Dit is iets barbaarser, zou deze mannen niet echt boos zien worden
http://news.bbc.co.uk/2/shared/spl/hi/picture_gallery/08/africa_tradional_boxing_in_nigeria/html/1.stm

10.8.2008 um 00:19:39
--------------------------------------------------------------------------------
15. Antwort
Absender: Claudia
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen

Baboye Yekini

27.7.2008 um 11:29:14
--------------------------------------------------------------------------------
16. Antwort
Absender: dirk
Email: skydirk@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Worstelen
watjes vh Senegalees worstelen??? ;-( ik zie daar toch ook af en toe iemand knock out gaan. in de lutte avec frappe wordt geklopt zonder handschoenen.

8.8.2008 um 16:26:52
--------------------------------------------------------------------------------
17. Antwort
Absender: dirk
Email: skydirk@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Worstelen
ik volg elk weekend la lutte sans frappe op de Senegalese TV. Moest ik 25 jaar jonger zijn en in Senegal wonen, zou ik als toubab wel mee trainen met die mannen. ik zie het al. Dirktoubab le lutteur blanc sans marabout contre ik weet niet wie. ik heb ooit met die mannen op het strand van YOFF een danspasje met de plaatselijke lutteurs gedaan. ik ben een vredelievende mens maar damai bugg boksen, lutte, fysieke training en goede mbalax of course.

30.7.2008 um 10:26:33
--------------------------------------------------------------------------------
18. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
(H)

27.7.2008 um 19:32:24
--------------------------------------------------------------------------------
19. Antwort
Absender: Claudia
Email: tukisenegal@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Worstelen
http://www.seneweb.com/news/elections2007/article.php?artid=17745

doe er je voordeel mee, Eddie...

1.8.2008 um 11:24:55
--------------------------------------------------------------------------------
20. Antwort
Absender: Claudia
Email: tukisenegal@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Worstelen


1.8.2008 um 11:26:12
--------------------------------------------------------------------------------
21. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Niet te letterlijk nemen Dirk, 't was een grapje:-D

8.8.2008 um 17:36:01
--------------------------------------------------------------------------------
22. Antwort
Absender: barbarita
Email: s.barbarita@gmail.com
URL:

Betreff: Re: Worstelen
volgens mij geen boksschoentjes maar de schoen van die gast links op plaatje 7, was je zo onder de indruk van de boksters of onder invloed van iets anders Eddy ?
op plaatje 5 zijn de echte boksschoenen te bewonderen.....

8.8.2008 um 00:25:14
--------------------------------------------------------------------------------
23. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
Ik beken:)

8.8.2008 um 00:32:48
--------------------------------------------------------------------------------
24. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
http://news.bbc.co.uk/2/shared/spl/hi/picture_gallery/08/africa_traditional_boxing

11.8.2008 um 07:48:52
--------------------------------------------------------------------------------
25. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Worstelen
http://news.bbc.co.uk/2/shared/spl/hi/picture_gallery/08/africa_traditional_boxing_in_nigeria/html/1.stm

11.8.2008 um 07:51:25
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum