Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal

Ga naar beneden

Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal Empty Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 3:15 pm

12. Eintrag
Absender: Claudia
Email:
URL:

Betreff: Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal

Cinémaf 2008
Afrikaans Filmfestival Antwerpen

Cinémaf, het Afrikaanse filmfestival in Antwerpen, neemt dit jaar zijn stek in het WCC Zuiderpershuis weer in. Gedurende één week biedt het festival iedereen uitgebreid de gelegenheid om kennis te maken met de Afrikaanse cinema. Naast film is er ook plaats voor debat, muziek, literatuur. De foyer wordt omgedoopt tot trefpunt van het festival waar filmmakers, organisatoren en publiek elkaar kunnen ontmoeten. De focus ligt dit jaar op Senegal.

Op woensdag 15 oktober wordt er tijdens een Cinéblend ingegaan op de situatie van de Afrikaanse cinéma. En vrijdag wordt er afgesloten met een stevig dansfeest in de Foyer.
Het uitgebreide programma vindt u vanaf september http://www.cinemaf.be/


19.9.2008 um 10:08
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal
Right, je komt nog niet buiten voor een Duvel, wat zou je buitenkomen voor een film,:d

2.10.2008 um 17:09:04
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: Tope
Email: vanhoudt703@hotmail.com
URL:

Betreff: Het Andere Boek
Vandaag en morgen werk ik op het Andere Boek op de stand van boekhandel de Groene Waterman.
Ik zou het leuk vinden jullie daar te ontmoeten.
Vandaag draag ik een donkerblauwe outfit.


4.10.2008 um 11:23:36
--------------------------------------------------------------------------------
3. Antwort
Absender: Tope
Email: vanhoudt703@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal
Ze hebben mij precies gehoord bij Cinémaf, want nu staat het programma er ineens.
Wel behoorlijk afgeslankt en met alleen het Zuiderpershuis als locatie.
Nu slechts 5 films en de organisatie zal waarschijnlijk door het Zuiderpershuis zelf gedaan worden.
Natuurlijk kan je niet elk jaar een hommage aan Sembéne Ousmane brengen, maar dit is wel erg pover, tenzij het lijstje nog aangevuld wordt.

2.10.2008 um 09:46:15
--------------------------------------------------------------------------------
4. Antwort
Absender: tania_titske@hotmail.com
Email:
URL:

Betreff: Re: Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal
Voor die films kom ik in ieder geval niet buiten.
't Zal alleen andere boek worden dan.

2.10.2008 um 14:10:13
--------------------------------------------------------------------------------
5. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal
Babs, het zal zeker weer wel aan mij liggen maar als ik de url intik gebeurt er niets?Smile

1.10.2008 um 10:29:12
--------------------------------------------------------------------------------
6. Antwort
Absender: tania_titske@hotmail.com
Email:
URL:

Betreff: Re: Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal
Tja Tope je hebt gelijk ,heb het zelf ook al ondervonden.
Vanmorgen nog eens een poging gedaan om het programma te raadplegen en ik kreeg de korte inhoud van het schamele aantal van 3 films na lang aanklikken dan nog........tja

1.10.2008 um 22:31:10
--------------------------------------------------------------------------------
7. Antwort
Absender: Barbara
Email: barbara@zuiderpershuis.be
URL: http://www.zuiderpershuis.be

Betreff: Re: Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal
Tijdens Cinemaf zijn er twee concerten van Senegalese artiesten. Op 11 oktober komt Toure Kunda. De broers zingen in het Soninke, Wolof, Mandinke, Diola en het Creools. Hun muzikale inspiratie halen ze naar eigen zeggen uit de djambaadong (dans van de bladeren), een ritmische initiatierite uit hun geboortestreek Casamance die de overgang van de kindertijd naar de volwassenheid bepaalt.

De tweede band is Nuru Kane & Bayefall Gnawa (17 oktober).
De Senegalese singer-songwriter Nuru Kane speelt gitaar, bas en guimbri. Na vele muzikale omzwervingen vond Nuru Kane zijn inspiratie in de Marokkaanse gnawa-muziek, waarna hij de band Bayefall Gnawa oprichtte met muzikanten uit Senegal, Algerije en Frankrijk. In 2004 stonden ze op het Festival du Désert in Mali en in 2006 brachten ze hun eerste album ‘Sigil’ uit. Hun muziek is een mix van opzwepende gnawa-ritmes, West-Afrikaanse blues en een scheutje funk. Achteraf volgt een African Dance party.

Muziek kunt je horen op http://www.zuiderpershuis.be!

30.9.2008 um 16:32:15
--------------------------------------------------------------------------------
8. Antwort
Absender: Tope
Email: vanhoudt703@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Cinémaf 2008 Antwerpen - focus op Senegal
Het is toch weer niet waar zeker.
Op 10 dagen van Cinémaf 2008 staat hun website nog steeds nergens.
Vorig jaar vroeg Cinémaf vrijwilligers.
Ik wilde graag meewerken en vol enthoesiasme toog ik naar hun kantoortje gegaan voor verdere afspraken.
Ik zou bij meerdere voorstellingen kassa doen (niet Zuiderperhuis want die doen dat zelf!), maar daar is door gebrekkige organisatie nooit iets van in huis gekomen.

1.10.2008 um 08:36:44
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum