Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oproep aan Dirk

4 plaatsers

Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Oproep aan Dirk

Bericht  Tania zo jan 10, 2010 10:30 pm

Hey Dirk of iemand anders die het adres weet Smile
Enige tijd geleden sprak je over een Senegalees restaurant(tje ?) in Leuven.
Je ging me het adres doorgeven maar..............ik wacht en wacht heb honger, al een paar keer in Leuven geweest inmiddels maar nog steeds niet Senegalees gegeten daar. alien Moet ik wachten tot ik terug ginder ben of ga je me het plezier gunnen om het hier eens te eten en dan nog in Leuven ! geek maw héél graag de gegevens.
groetjes Tania

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  Tope ma jan 11, 2010 2:20 am

Je bedoelt waarschijnlijk Isimbi, het restaurant van Sam en Bineta:

Tel. : 016.29.10.99
Doornstraat 23
3370 BOUTERSEM


http://isimbi.eu

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 76
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  dirk ma jan 25, 2010 1:31 pm

neenee, niet in Leuven. Isimbi bestaat trouwens niet meer. Nieuw restaurant in Gent maar ik vind die flyer niet meer. ik vraag mij af of het nog wel bestaat. 't is één van de Senegalese meisjes die we kennen maar waar we weinig contact mee hebben die dat restaurant met een Belg, die ze halsoverkop leren kennen heeft, heeft geopend. Misschien dat ik het één van deze dagen nog te weten kom.

dirk

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 21-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  Tania ma jan 25, 2010 5:21 pm

't Is niet zo dringend ze Dirk ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig dat is alles.
Als ik met vrienden afspreek in een andere stad gaan we graag al eens restaurantjes uittesten .
En uiteraard horen daar Afrikaanse tussen afro vandaar.....
Dat in Leuven (wist niet dat het Isimbi heette ) is inderdaad al enige tijd geleden verdwenen.
Een vriendin uit Jodoigne wou met mij daar gaan eten vorig jaar en toen was het er al niet meer.
Op die plek zit nu iets Thais als ik me niet vergis.Je kan er kooklessen volgen en ook gaan eten.
We zijn dan maar bij Basecamp binnengestapt in de Naamse straat.
Ik wacht wel tot eind april om het ginder ter plekke te eten.En dan kan ik na 14 dagen ajuinsaus eten weer zagen dat ik ze beu ben. lol! En eens terug een tijdje in België wil ik de sfeer dan weer eens opsnuiven en mis ik de Yassa terug........ Een mens is van tijd toch een raar wezen ze of heb ik dat alleen misschien Wink
groetjes Tania

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  dirk ma jan 25, 2010 7:20 pm

Sam en Binta doen nu iets traiteursachtig. Afrikaans eten op bestelling of zoiets. 't is al een tijdje geleden dat ik ze nog gezien heb. vroeger woonden wij nog geen 100m van elkaar. wij hebben iets in Kessel-lo gekocht anderhalf jaar geleden en zij zijn naar Boutersem verhuisd. Base Camp, is dat geen Nepalees restaurant? ik weet waar het is maar ben er zelf nog niet geweest. dat meiske dat het restaurant in Gent geopend heeft, komt ook ergens van Waals-Brabant. niet te ver van ons maar we hebben daar niet veel contact mee, 't is ook maar af en toe op een feestje dat we haar zagen. 't zou mij niet verwonderen dat het restaurant al niet meer bestaat, maar ja, voor hetzelfde geld draait het zeer goed. wij hebben na de opening alleszins niets meer gehoord van haar.

dirk

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 21-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  Tania di jan 26, 2010 9:06 am

Het is te hopen voor dat meiske dat haar restaurant goed draait hé Smile Inderdaad Sam en Binta doen iets traiteursachtig .Ik ken die mensen niet maar ben wel eens gaan kijken op hun site nadat Tope de link hier geplaatst had.Mooie lay out van site trouwens en ze presenteren een ruim aanbod van mogelijkheden.
Basecamp serveert een Nepalees/Indisch getinte keuken ja. Heel vriendelijke mensen ook herinner ik me nog.

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  Tope di jan 26, 2010 11:43 am

Daar de website er een beetje hetzelfde uitziet als vroeger, was het mij nog niet opgevallen dat het geen restaurant meer was.
Ik ben er nog nooit geraakt en had weer eens het plan om er te gaan eten. Niet dus...

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 76
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  Tania di jan 26, 2010 6:08 pm

Gelukkig zijn er in leuven nog veel toffe restaurantjes geek

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  dirk ma feb 22, 2010 4:16 pm

Tania, wat dat restaurantje in Gent betreft. Die Senegalese vrouw die dat restaurant in Gent geopend had, is zondag in Leuven geweest. Mijn vrouw heeft toen gevraagd naar haar restaurant en zoals ik eigenlijk al vermoed had, is het restaurant al failliet. Het verwondert mij niet.

dirk

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 21-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  Tania di feb 23, 2010 6:28 pm

Tja pech dan geen Senegalees eten in Gent de volgende keer. Toch bedankt om er nog aan te denken Dirk.Al een geluk dat er nog veel andere stekjes zijn. Hier in Antwerpen zie je dat ook regelmatig gebeuren restaurants die opstarten en na een tijdje terug geruisloos verdwijnen.Ik denk ook niet dat het simpel is in deze tijd.En een restaurantje beginnen in Senegal of hier in België is natuurlijk ook een wereld van verschil.
Heb me onlangs laten verleiden om mee te gaan eten bij Mata Mata Pilli Pilli in de Hoogstraat hier.
Hun cocktails zijn bangelijk lekker alhoewel dat die kelner het in Keulen hoorde donderen toen ik de huiscocktail vroeg alien maar hun 'Afrikaans eten' is niet voor herhaling vatbaar voor mij, een flauw afkooksel van het origineel kort samengevat en prijs/kwaliteit véél te duur . Zal de volgende keer wel terug richting Brussel gaan beviel me veel beter.

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  eddy di feb 23, 2010 6:44 pm

Wel spijtig, enkele jaren terug .was het er best te doen alleen vielen ze uit de lucht toen ik naar de Senegalese keuken vroeg Smile

eddy
Admin

Aantal berichten : 348
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 80
Woonplaats : Edegem bij Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  Tania di feb 23, 2010 9:22 pm

In Keulen horen donderen of uit de lucht vallen ja dat is duidelijk hun specialiteit rabbit
Nu staat er mafé op het menu en poulet Yassa .

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  dirk vr feb 26, 2010 11:44 am

Wij gaan veel liever bij de Thai of iets Oosters eten. Wij eten dikwijls Afrikaans thuis en als we dan toch is naar een Afrikaans restaurant gingen, was het slechter dan thuis.

dirk

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 21-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  Tania vr feb 26, 2010 2:26 pm

Jaja gij zijt gewoon een luxemus lol! de Afrikaanse keuken bij de bron Wink is altijd de beste hé.
Ik vind het gewoon zalig om veel verschillende dingen te proeven en authentieke restaurants te bezoeken blijft gelijk welke nationaliteit of cultuur.Beetje beroepsmisvorming zeker............

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproep aan Dirk Empty Re: Oproep aan Dirk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum