Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

la grande muraille verte

2 plaatsers

Ga naar beneden

la grande muraille verte Empty la grande muraille verte

Bericht  y.degroo zo feb 14, 2010 11:14 pm

In verband met de klimaatsveranderingen,woestijnvorming en ontbossing,is men in 2005 in Africa tot een accoord gekomen om van Senegal tot aan Djibouti een grote groene strook te creeren: the Great Green Wall of in het frans: la grande muraille verte. Deze groene strook gaat van Senegal via Mauritanië, Mali, Burkina Faso, Niger, Nigeria ,Soedan, Erythrea, en tenslotte Dijbouti.
In Senegal gaat deze groene strook door de regios van St Louis, Matam, Tambacounda, en Louga passeren, een lengte van 500km, hierdoor hoopt men oa. dat de populatie uit de regio's fruit van de bomen kunnen exploiteren, grond herwinnen en bewerken, biodiversiteit... etc.. Voor meer informatie zie google. groetjes Yolande

y.degroo
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

la grande muraille verte Empty Re: la grande muraille verte

Bericht  eddy ma feb 15, 2010 12:18 am

Ja ze hebben wel meer megalomane plannen onze Afrikaanse broeders zoals tirbunes op de Congostroom, gaswinning op meren in Congo en omstreken, een gigantisch zonnepanelenpark in Noord Afrika,een metro van Parijs tot Dakar, een snelwegsysteem van Noord naar Zuid etc. Me dunkt ook dat deze groene muur die ook al enkele jaren in de pipe-line van het plannen maken zit tot deze voorbeelden hoort, veel resultaat is er nog niet geboekt en dan ben ik de stuwmeren in Guinée nog vergeten en een afdamming van de Gambiarivier Rolling Eyes Het komt allemaal wel in orde denk ik dan maar ik ben dan ook een onverbetelijke optimist tegen beter weten in Laughing

eddy
Admin

Aantal berichten : 348
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 80
Woonplaats : Edegem bij Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

la grande muraille verte Empty Re: la grande muraille verte

Bericht  dirk wo feb 17, 2010 1:15 pm

Maar met die muraille verte zijn ze toch al een tijdje bezig in Senegal. Op RTS1 zie ik soms wel iets over die aanplantingen waar ze mee bezig zijn. Wel altijd met Wade erbij want RTS1 is de staatszender en die is goed gemanipuleerd door Wade.

dirk

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 21-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

la grande muraille verte Empty la grande muraille verte

Bericht  y.degroo vr feb 19, 2010 4:58 pm

engels en franstalige site
Het is eigenlijk overgenomen van de chinezen die ook erg last hebben van de Gobi woestijn die overlast veroorzaakt in het voorjaar door zware stormen waarbij Pekin onder de stof geraakt. Ze zijn al jaren geleden met zo een groene strook begonnen en het blijkt toch wel resultaat op te leveren.
En het heet de chineze grote groene muur Very Happy .

y.degroo
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

la grande muraille verte Empty la grande muraille verte

Bericht  y.degroo vr feb 19, 2010 5:06 pm

alsnog de site. lagrandemurailleverte.org
Yolande

y.degroo
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

la grande muraille verte Empty Re: la grande muraille verte

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum