Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance

Ga naar beneden

40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance Empty 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 12:18 pm

302. Eintrag
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance

100 gewapende mannen hebben 40 voertuigen in een hinderlaag gelokt 60 km ten Noorden van Ziguinchor op 26 februari jl. De passagiers werden geslagen en van hun geld en kostbaarheden beroofd. Volgens een Senegalese officier behoorden de overvallers tot het MFDC. Een vrouw getuigde dat ze is beroofd van 400 US dollar en een andere vrouw van Guinée Bissau op weg van Dakar naar huis getuigde dat zij en andere passagiers verkracht waren. De gewapende mannen droegen Kalashnikovs en versleten legeruniformen.Ze gingen van wagen tot wagen en sloegen de passagiers,bonden sommigen vast en stolen hun polshorloges,mobieltjes en geld. De hinderlaag gebeurde op de weg Senoba-Ziguinchor op nauwelijks een paar kilometers van de militaire basis in Oilampane, maar de soldaten arriveerden pas 30 minuten nadat de overvallers al weg waren zei een woordvoerder v.h. leger op de locale radio. De troepen zijn dadelijk vertrokken toen ze het nieuws vernamen en onlangs was de veiligheid op die weg nog verhoogd voegde hij er aan toe. Wij hebben nog niet de juiste informatie maar geloven dat het rebellen van de MFDC waren geleid door Salif Sadio. De passagiers zeiden dat de aanvallers in Noordelijke richting naar The Gambia gevlucht zijn.

29.2.2008 um 15:10
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: Tope
Email: vanhoudt703@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance

Shit, sorry.

Heel erg voor de slachtoffers.

Bijna zo erg voor het toerisme in de Casamance dit er stilaan terug bovenop aan het komen was.

In het licht van de prestigeprojecten van Wade in Dakar verwondert het mij niet dat het MFDC weer uithaalt, want de Casamance wordt duidelijk verwaarloosd.

Zolang Dakar dit niet begrijpt, gaat het probleem blijven bestaan.

Shit, shit, sorry, sorry!

29.2.2008 um 20:48:35
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: Claudia
Email: tukisenegal@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
De vraag is of deze aanvallen nog enige politiek strijd dienen, volgens mij zijn het steeds vaker ordinaire roofovervallen. Maar inderdaad tragisch voor de mensen in de Casamance die net het toerisme weer zagen aantrekken Sad

29.2.2008 um 23:01:34
--------------------------------------------------------------------------------
3. Antwort
Absender: sylvia
Email: oord4@introweb.nl
URL:

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Het is inderdaad vreselijk dat dit soort dingen gebeuren. Wat betreft de politieke kant: de dag voor Tabaski ( ik meen 20 december) is de marabout van Mahmouda vermoord. De reden zou zijn dat hij voor de regering werkte om te bemiddelen met de rebellen. (Officieel is er al een tijd geleden vrede gesloten met de rebellen). Er kwam daarna een busje (bushtaxi) aan wat beschoten is waarbij 1 dode viel en een gewonde. In dezelfde tijd is ook in Ziguinchor een door de regering aangestelde bemiddelaar gedood. Over deze voorvallen heb ik op het internet niets terug kunnen vinden.

1.3.2008 um 00:48:50
--------------------------------------------------------------------------------
4. Antwort
Absender: sylvia
Email: oord4@introweb.nl
URL:

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Het is inderdaad vreselijk dat dit soort dingen gebeuren. Wat betreft de politieke kant: de dag voor Tabaski ( ik meen 20 december) is de marabout van Mahmouda vermoord. De reden zou zijn dat hij voor de regering werkte om te bemiddelen met de rebellen. (Officieel is er al een tijd geleden vrede gesloten met de rebellen). Er kwam daarna een busje (bushtaxi) aan wat beschoten is waarbij 1 dode viel en een gewonde. In dezelfde tijd is ook in Ziguinchor een door de regering aangestelde bemiddelaar gedood. Over deze voorvallen heb ik op het internet niets terug kunnen vinden.

1.3.2008 um 00:50:35
--------------------------------------------------------------------------------
5. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Tja er voor thuis blijven ga ik zeker toch niet doen ze.
Overal ter wereld kan je zo'n kwieten tegenkomen als je het nieuws hoort
Ik ben van het principe als mijnen dag gekomen is om te vertrekken naar de eeuwige jachtvelden moet ik toch gaan en dan liever tijdens een vakantie in de Casamance dan thuis Wink

1.3.2008 um 16:32:39
--------------------------------------------------------------------------------
6. Antwort
Absender: adri zegers
Email: kasumay@planet.nl
URL: http://www.odunbeyeland.com

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Even nuanceren. Er waren "slechts"7 overvallers, maar wel veel reizigers, meer dan 100 De overval geschiedde op een plek, waar dat regelmatig gebeurt: Mampalago. dicht met de grens van Gambie, zodat ze snel kunnen vluchten. In de rest van de Casamance is het heel rustig; ik reis op en neer de gehele week. Ga dus gerust wandelen!


3.3.2008 um 16:11:39
--------------------------------------------------------------------------------
7. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Nu kan het gebeuren dat de informatie via Senegalese kanalen niet optimaal is, maar er was wel degelijk sprake van 100 overvallers en niet 7. Ik denk wel dat mijn Engels voldoende accuraat is, om het desbetreffende artikel hierover te vertalen. Wat me wel verbaasde was dat deze topic hooguit 10 minuten te zien was op allafrica.Wink

3.3.2008 um 16:26:15
--------------------------------------------------------------------------------
8. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Juiste link : http://allafrica.com/stories/200802280933.html

3.3.2008 um 16:31:24
--------------------------------------------------------------------------------
9. Antwort
Absender: Zohra
Email:
URL:

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Ja, Eduard...je hebt het goed vertaald:p
Bintje

3.3.2008 um 16:44:08
--------------------------------------------------------------------------------
10. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Dankjewel voor de inside informatie Adri.

3.3.2008 um 16:48:08
--------------------------------------------------------------------------------
11. Antwort
Absender: adri zegers
Email: kasumay@planet.nl
URL: http://www.odunbeyeland.com

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Merkwaardig; ik ken twee mensen, die aanwezig waren bij de overval; ze zeiden me, dat er slechts 7 gewapende bendeleden waren, die meer dan 100 mensen in bedwang hielden met hun wapens. Dat lijkt me toch redelijk betrouwbare informatie ; ze hebben er uren vastgezeten, overigens zonder lichamelijke schade, maar wel mobieltje e.d. kwijt

4.3.2008 um 08:39:56
--------------------------------------------------------------------------------
12. Antwort
Absender: peter TOH
Email: petervantuel@home.nl
URL: http://www.time-out-holidays.com

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Wat die overval rond Tabaskie betreft had ik juist vernomen dat dit een gerichte aanslag betrof op een zogenaamde Sjerif die met een flinke zak CFA's naar de Casamanche was gestuurt om daar juist wat achterstallig onderhoud te plegen. Nu scheen de Sjerif een groot deel van het geld aan persoonlijke belangen te hebben besteed en een paar lastige personen laten oppakken door de militairen.

Op het moment dat de door iedereen voorspelde afrekening plaats vond was er een roadblok opgezet om te voorkomen dat er onschuldige mensen bij betrokken zouden raken. Helaas is er een taxi bij uitgekomen op het moment dat de personen die de aanslag pleegde weer op de hoofdweg ariveerden. In paniek of opwinding wie zal het zeggen zijn ze gaan schieten op de aankomende taxi. De persoon die hierbij is omgekomen was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was de conclusie.

Enfait.... dit is een versie van het gebeuren, wat de werkelijke toedracht is geweest zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.

4.3.2008 um 09:39:31
--------------------------------------------------------------------------------
13. Antwort
Absender: Joyce
Email: joycekootstra231@hotmail.com
URL: http://joyce1966.spaces.live.com/

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance
Bedankt voor de informatie over de casamance. Groetjes Joyce

4.3.2008 um 13:56:03
--------------------------------------------------------------------------------
14. Antwort
Absender: Joyce
Email: joycekootstra231@hotmail.com
URL: http://joyce1966.spaces.live.com/

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance


4.3.2008 um 13:56:16
--------------------------------------------------------------------------------
15. Antwort
Absender: Joyce
Email: joycekootstra231@hotmail.com
URL: http://joyce1966.spaces.live.com/

Betreff: Re: 40 voertuigen in hinderlaag in de Casamance


4.3.2008 um 13:57:10
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum