Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

van senegal naar guinee bissau

Ga naar beneden

van senegal naar guinee bissau Empty van senegal naar guinee bissau

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 12:26 pm

286. Eintrag
Absender: Peter H
Email: Doberden23@mns.com
URL:

Betreff: Boek over Afrika

Een van de beste boeken over Afrika is The AFrican origin of Civiliazation van Cheikh Anta Diop. De universiteit in Dakar is naar hem genoemd, evenals vele straten in Senegal. Waarover gaat het in dat boek. Dat de Egryptische beschaving een Afrikaanse was en geen blanke en dat de Egyptische Afrikaanse beschaving naast die van de blanke Griekse, het model legde voor onze huidige blanke beschaving. Maar er is natuurlijk ook nog een Chinese, Indonesische, Indiase en zuidamerikaanse beschaving, nou ja cultuur, waarvan sommige indiaanse stammen nog niet eens ontdekt zijn. In het Amazone gebied. Een wetenschapper zei het eens zo, we weten alles van de maan, maar wat er diep in de oceaan leeft, weten we niet.

8.3.2008 um 17:09
--------------------------------------------------------------------------------
287. Eintrag
Absender: mar
Email: manifrema|@home.nl
URL:

Betreff: van senegal naar guinee bissau

Willen deze zomer vanuit abene, via ile de carabane naar guinee bissau reizen.
Wie heeft dit wel eens gedaan of heeft tips?
Hoe is het vervoer?
Hoelang duurt de reis over land ongeveer
Wat is onderweg nog beslist de moeite van een bezoek waard?
En heb je nog andere ideeen/tips/overnachtingsmogelijkheden hoor ik het graag
mar

8.3.2008 um 12:00
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
sao domingos is klein als je er niet op let ben je er zo voorbij gereden,bij mijn weten slechts 1 hotelletje en wat private mogelijkheden,vriendelijke bevolking met creools gebrabbel zelfs met portugees kom je er niet ver
bissau is eens wat anders dan gambia voor een nieuw paspoortstempeltje(na 3maanden)en bij men vriend pedro's famillie is het leuk verblijven

8.3.2008 um 14:05:20
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
Ja Bubaque zette mij wel aan het dromen tot ik het item 'a savoir' op de site las. Mamba's en Cobra's à volanté, jakkes.

10.3.2008 um 18:22:22
--------------------------------------------------------------------------------
3. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
visa nodig(10000 cfa-3mdn),kan je afhalen in ziguinchor aan de cbao bank naar rechts 20 meter,is de ambasadeur er niet kan je hem wel vinden in zijn hotelletje er rechtover anders belt men hem wel en komt hij naar je toe (zeer vriendelijk en behulpzaam man,laatste maal kwam hij in bar la casa het geld,paspoort afhalen en bracht na een half uurtje visa)
via garage routier(7place)ziguinchor-sao domingos-bissau ongeveer 4 uur ferie inbegrepen
in bissau voldoende hotels rest is basic (ken geen prijzen'logeer privaat' maar bissau is duur),de toerische sector is weinig ontwikkeld(neem voldoende cfa mee)de markt is er enorm en ze noemen het bandit market(heeft niets met bandieten te maken),ongerepte natuur vindt je op de bijagos eilanden voor de kust

8.3.2008 um 13:03:29
--------------------------------------------------------------------------------
4. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
als je www.kassoumay.com ingeeft via google krijg je al een eerste indruk van Carabane via foto's is ook wel een Franstalige site kwestie van al een beetje te oefenen tegen jullie vakantie Wink

9.3.2008 um 18:17:07
--------------------------------------------------------------------------------
5. Antwort
Absender: adri zegers
Email: kasumay@planet.nl
URL: http://www.odunbeyeland.com

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
Vanuit Abene naar Bissau
Ik ken een betrouwbaar iemand uit Bissau,die in Abene woont, en kan gidsen
Je moet dan wel zijn reis-en verblijfkosten betalen.
Er is ook een interessante site:

http://www.guinee-bissau.net/bubaque_bijagos.php

10.3.2008 um 16:55:25
--------------------------------------------------------------------------------
6. Antwort
Absender: mar
Email: manifrema|@home.nl
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
kan niet zo goed frans, maar is al leuk om de fotopagina's te bekijken. krijg je er al een indruk van. En wat ik zie lijkt het me toch wel de moeite waard hoor. Met deze verschillende reacties krijgen we er steeds meer zin in dus gaan eens flink op zoek naar meer informatie.
Volgens mijn vriend zou hij in gambia ook een visum moeten krijgen als hij die nodig heeft.
Volgens hem zijn er in Gambia schijnbaar een hoop guinezen die er wonen of familie hebben.

9.3.2008 um 17:00:42
--------------------------------------------------------------------------------
7. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
mijn senegalese vriendin heeft geen visum nodig maar betaald aan de grens 1000 of 2000 cfa weet niet meer,denk zelfde regel voor gambianen.
kijk ook eens op www.guinee-bissau.net

9.3.2008 um 14:44:18
--------------------------------------------------------------------------------
8. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
De wegen van Abene naar Ile de Carabane (tot in Elinkine dan de pirogue naar het eilandje) zijn vrij goed berijdbaar.
Gaan jullie op Ile de Carabane overnachten?
Zeker een aanrader dan is campement Barracuda chez Amath.
Niet zozeer voor de luxe(die is ver te zoeken) maar des te meer voor zijn hartelijkheid en warme ontvangst.(indien gewenst ik heb zijn gegevens)Je leeft ook heel dicht bij de plaatselijke bevolking daar.Héél fijn ook is het ruisen van de oceaan die je kan horen vanuit je bed en de dolfijnen die opspringen terwijl je zit te ontbijten. Ook de wandelingen langs de kustlijn van het eilandje zijn prachtig en héél rustgevend.Leer alvast het woordje Kassoumay om de mensen te begroeten en je krijgt steevast kassoumay ballé ten antwoord .
Je leest het al ik kan zo nog wel een tijdje lyrisch en vol lof doorgaan over dit prachtige eilandje :)waar wij het geluk hadden om een 8 tal dagen te logeren.mocht je nog vragen hebben daarover je mag me altijd mailen.Richting Guinee daar heb ik geen ervaring mee.
Wel met Ziguinchor maar ik weet niet of je daar langskomt.
Fijne reis alvast
groetjes Tania

8.3.2008 um 12:20:45
--------------------------------------------------------------------------------
9. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
Ik heb die vraag ooit ook eens gesteld op een of ander prikbord en kreeg toen als antwoord dat het de moeite niet was om me via de weg naar Sao Domingos te begeven. Had iets te maken met eet-en slaapgelegenheid als ik me nog goed herinner of het totaal ontbreken daaraan en natuurlijk de eeuwige rebellen. Weet natuurlijk niet of het waar is.

8.3.2008 um 13:23:36
--------------------------------------------------------------------------------
10. Antwort
Absender: mar
Email: manifrema|@home.nl
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
He tania, Dat adres en meer informatie wil ik wel. maar hoe kom ik bij je mail.
Gaan trouwens wel over Ziguinchon, moet ook als ik het bericht van rafiki lees.
Is ook de bedoeling om de eilanden daar te bezoeken, dus als je hierover nog tips hebt.
Hebben Gambianen trouwens ook een visum nodig, want ga met mijn
partner en zoontje die gambiaans zijn.

8.3.2008 um 13:27:39
--------------------------------------------------------------------------------
11. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
Hoi Mar,
Roger heeft een tijd geleden op het Startpagina-prikbord een hele item geschreven over de Bijagos archipel. Ga eens grasduinen in hun archief
of stuur een mail aan Roger.

8.3.2008 um 14:15:30
--------------------------------------------------------------------------------
12. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
je gaat toch via bissau(hoofdstad) en daar het een paar plaatselijke reisbureautjes die trips naar de eilanden organiseren(heb er nooit gebruik van gemaakt maar ter zijn plaatse is navragen ieder kent er wel eentje en zal zonder bijbedoelingen blij zijn je te kunnen helpen)

8.3.2008 um 14:16:02
--------------------------------------------------------------------------------
13. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
gewoon tania_titske@hotmail.com Wink

8.3.2008 um 14:33:49
--------------------------------------------------------------------------------
14. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: van senegal naar guinee bissau
Nog meer leesvoer over de Bijagos :
http://www.irinnews.org/report.aspx?ReportID=77220

11.3.2008 um 16:26:37
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum