Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Via Via Yoff

+5
ClaudiaSenegal
Coucou
eddy
dirk
Tania
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tania di jun 23, 2009 6:21 pm

Dankjewel Tope .
Adri is het ook niet mogelijk om vanuit Elinkine naar Abene te reizen en vooral hoe lang is de reistijd gemiddeld? We komen van Carabane met de pirogue naar Elinkine en dan nog eerst naar Ziguinchor lijkt me een beetje onlogisch .......
Gezien we deze keer langer in de Casamance verblijven zou het wel eens kunnen dat we een paar dagen naar Abene komen.Hangt uiteraard ook van mijn reisgezelschap af wat zij wil.
groetjes Tania

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Via Via Dakar

Bericht  Belinda vr jul 24, 2009 3:34 pm

Hey Tania,


Wat de Via via Dakar betreft is het momenteel een grote soep.... Lies is inderdaad in Belgie en er zijn nog geen nieuwe uitbaters.... Ik heb onlangs gesprekken gehad met de bazen en het is afgesprongen van onze kant omdat de Via Via nogal veel schulden had..... ik had geen zin om deze over te nemen vandaar. Ik heb zelf 2 jaar in Senegal gewoond en gewerkt en ik ken de Via Via en Lies heel goed. Wat het comfort betreft is het 2 keer niets.... Ik weet dat je in Senegal met heel weinig kunt leven maar een goede matras ( en neem dat van mij aan ) is goud waard. Ik heb, buiten de Casamance, al heel veel van Senegal gezien en heb nog nooit zo slecht geslapen als in de Via Via zelfs niet in het simpelste hutteke bij Lac Rose.
Ik kan je wel helpen aan een goed adres dat uitgebaat wordt door een Belgische. Een propere en comfortabele auberge vlak aan het strand en supervriendelijke mensen. Ik weet niet of het veel duurder is dan de Via via maar je zal er zeker geen spijt van hebben...
Dat heet De Bron - La Source - Golf Sud GS 304 - Dakar
email : debron-lasource@hotmail.com
Die hebben trouwens ook een website.. je moet anders maar eens kijken...

Ik ben van plan om op korte termijn terug te gaan naar Senegal en hopelijk deze keer om ginds te blijven.

Hopelijk heb je er iets aan en als je nog vragen hebt, vraag maar gerust..... maakt niet uit wat over Senegal.

Groetjes
Belinda

Belinda

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 24-07-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tania vr jul 24, 2009 3:50 pm

Dankjewel Belinda gij zijt een engelke geek
Dat is nu eens info waar ik iets aan heb. Mijn voelsprieten alien zeiden al dat er iets niet pluis zat in de Via Via en ik daar niet naar toe moest gaan waarvoor nu de bevestiging.Ik ga dat logeeradres zeker in overweging nemen bedankt voor de tip.By the way zit jij eind september in Dakar? Zoja dan kunnen we misschien eens een terraske gaan doen samen rabbit Heb jij een relatie ginds of gewoon je hart verloren aan een bepaalde regio zoals ik?We blijven trouwens maar even in Dakar tot de boot vertrekt richting Ziguinchor.
groetjes Tania (die aan het inpakken is voor een hopelijk fijn en droog Sfinksweekend)

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tania vr jul 24, 2009 5:17 pm

Eigenlijk wel gappig het adres wat je doorgaf is van een ex dorpsgenote van mij .Zij gaf hier ooit les aan kleuters.

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  dirk do aug 06, 2009 4:38 pm

dat van die auberge de source moeten we onthouden. een nieuw adresje erbij. inderdaad, goeie info.

dirk

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 21-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty op zoek naar goedkoop verblijf

Bericht  Steph do aug 20, 2009 3:27 pm

[i]Hoi Tania,

Ik weet niet of jij nog steeds op zoek bent naar een verblijf low budget te Dakar?
Wij verhuren een 2 persoonskamer met privébadkamer te Camberene ( net naast Dakar) a rato € 15 per nacht.
Je centjes gaan rechtstreeks naar onze familie als vorm van extra financiele steun.
Je woont in bij onze familie dit wil zeggen dat je de keuken deelt en de gemeenschappelijke koer.
Er is mogelijkheid om zelf te koken of om met de familie mee te eten.

Mocht je geintereseerd zijn, wees steeds vrij me een seintje te geven.

Groetjes.

Steph
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tania do aug 20, 2009 5:57 pm

Hey Steph,
Dankjewel voor je reactie.Verblijf bij aankomst in Dakar voor 4 nachten is reeds in orde maar het zou kunnen dat we bij terugkomst uit Ziguinchor nog een kamer nodig hebben voor 1 nacht.
Dat kan ik wel niet op voorhand bevestigen maar zou ik pas een paar dagen op voorhand boeken.
Als dat geen probleem is voor jou mag je me altijd je telefoonnr doormailen op tania_titske@hotmail.com

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty VIA VIA en Nederlands

Bericht  GLZ wo sep 09, 2009 8:33 pm

Beste Tania. Ik verneem zopas dat er morgen een jonge man vertrekt naar Yoff om er de Via Via gedurende 6 mnd open te houden. Hij is nederlandstalig. Hopelijk komt dit bericht nog tijdig voor jou....Alvast een fijne vakantie Smile Laughing

GLZ
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tania do sep 10, 2009 11:15 pm

Dankjewel voor de info maar inmiddels hebben we 4 dagen logies voor we de boot nemen naar Ziguinchor.
Misschien vlak voor we terug naar huis vertrekken een nachtje Via Viadat zou wel eens kunnen.
thx grtjs Tania

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tope vr sep 11, 2009 9:26 am

Zeer moedig van die jonge man, maar het lijkt mij onmogelijk om op 6 maanden tijd de boel in ViaVia recht te trekken.

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 76
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  dirk vr sep 11, 2009 12:03 pm

amai, is het dan zo erg. dat draaide vroeger toch goed.

dirk

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 21-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tania vr sep 11, 2009 4:28 pm

Tja blijkbaar wel naar 't schijnt maar ik heb het ook maar van horen zeggen en dat klopt ook niet altijd 100% clown

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tope vr sep 11, 2009 6:37 pm

Sinds 1999 verbleef ik in ViaVia telkens ik in Senegal was.
In 2006 ben ik 6 maanden in Yoff geweest en heb daarvan 2 maanden een kamer in ViaVia gehad.
Misschien oordeel ik te hard, maar van wat ik gezien heb kan ik mij niet voorstellen dat het personeel in staat zou zijn de boel zonder controle draaiende te houden.

Voor de rest baseer ik mij op een paragraaf uit de posting van Belinda (24 juli 2009):

Quote
Wat de Via via Dakar betreft is het momenteel een grote soep.... Lies is inderdaad in Belgie en er zijn nog geen nieuwe uitbaters.... Ik heb onlangs gesprekken gehad met de bazen en het is afgesprongen van onze kant omdat de Via Via nogal veel schulden had..... ik had geen zin om deze over te nemen vandaar. Ik heb zelf 2 jaar in Senegal gewoond en gewerkt en ik ken de Via Via en Lies heel goed.
Unquote

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 76
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tope di jan 26, 2010 11:51 am

Heeft er iemand info over de ViaVia in Yoff?
Op de website vind ik niks over de nieuwe uitbaters, als die er al zijn.
En van Lies heb ik niks meer tijd gehoord sinds haar verhuis naar Heverlee.

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 76
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Via Via Dakar

Bericht  Belinda di jan 26, 2010 2:21 pm

Helaba,

Wij zijn in december naar Senegal geweest en ook naar de Via Via, om goeiendag te zeggen, en ook wat meer info te krijgen natuurlijk..... Ewel tis nog altijd een grote soep ! Tis nog altijd hetzelfde..... personeel loopt daar rond zonder enige vorm van leiding !!! Dus nog niets veranderd !!!

Groetjes
Belinda

Belinda

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 24-07-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tania di jan 26, 2010 6:07 pm

Dankjewel voor je reactie Belinda......
Hoe is je reis voor de rest verlopen? Wat vond je van het standbeeld van mr le president sunny

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tope do jan 28, 2010 2:23 pm

Triest om te horen dat de ViaVia zo in verval is.
Van mijn eerste verblijf in Dakar in 1999 heb ik er altijd gelogeerd.
De voorlaatste keer (2005-2006) was het zelfs voor een periode van 2,5 maand.
Ik ken de waai en draai daar vrij goed en kan mij dan ook een voorstelling maken van de toestand nu het personeel haar plan moet trekken.
Het zal moeilijk zijn voor een nieuwe uitbater om daar nieuw leven in te blazen, vrees ik.
Op de website staat Lies Van Camp trouwens nog steeds als uitbater vermeld.

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 76
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tania do jan 28, 2010 5:40 pm

Inderdaad Tope erg up to date is die website al lang niet meer.Heb ik vorig jaar ook gemerkt toen ik contact opnam via mail. Ben zelf nog nooit in de Via Via geweest kan er voor de rest niet over meepraten.
Alleen vind ik het wel jammer voor Lies iets wat je zo met hart en ziel gedaan en opgebouwd hebt zo te moeten zien teloorgaan.

Tania

Aantal berichten : 250
Registratiedatum : 13-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Sopi vr jan 29, 2010 4:31 pm

Ik was er een paar weken geleden. Er is een Vlaamse dame, die aandeelhoudster wordt of zo iets, die paar Belgisch. Er waren een paar Nederlanders daar.

Ik weet niet hoe de dame heet, dat is dan weer jammer. Tenger, donker haar, niet zo lang.

Sopi

Aantal berichten : 33
Registratiedatum : 23-02-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tope za jan 30, 2010 1:51 pm

Hallo Sofi, je kan zeker niks meer vertellen over het lot van het personeel van ViaVia?
Ik weet dat ze allemaal behoorlijk wat familieleden moeten onderhouden en ik vraag mij af hoe zij dat nu doen zonder loon.

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 76
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty heeft iemand het emailadres telefoonr of adres van via via in yoff

Bericht  jaymee70 za feb 06, 2010 12:41 am

hallo lieve mensen ,
ga voor een behoorlijke tijd naar senegal yoff voor een project,heb de afgelopen keer in het 4as hotel gelogeerd,dit is me niet bevallen ivm met de prijs en de"'onverwachte"bijkomende taxen en kosten???
nu heb ik al een en ander gelezen over via via,maar kan helaas op geen enkele manier een contact adres of dergelijke vinden.
heeft iemand dit en zou u deze info dan aan mij willen doorgeven/mailen
alvast bedankt

jaymee70
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Tope za feb 06, 2010 5:11 am

De ViaVia reiscafés zijn van Joker: http://www.joker.be
Je kan misschien meer info bekomen op je plaatselijk Joker-kantoor.
De ViaVia in Yoff-Layenne (Dakar) zou zonder uitbater zitten waardoor het er nogal vierkant draait...

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 76
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Marjo ma nov 01, 2010 10:42 pm

Belinda schreef:Hey Tania,


Wat de Via via Dakar betreft is het momenteel een grote soep.... Lies is inderdaad in Belgie en er zijn nog geen nieuwe uitbaters.... Ik heb onlangs gesprekken gehad met de bazen en het is afgesprongen van onze kant omdat de Via Via nogal veel schulden had..... ik had geen zin om deze over te nemen vandaar. Ik heb zelf 2 jaar in Senegal gewoond en gewerkt en ik ken de Via Via en Lies heel goed. Wat het comfort betreft is het 2 keer niets.... Ik weet dat je in Senegal met heel weinig kunt leven maar een goede matras ( en neem dat van mij aan ) is goud waard. Ik heb, buiten de Casamance, al heel veel van Senegal gezien en heb nog nooit zo slecht geslapen als in de Via Via zelfs niet in het simpelste hutteke bij Lac Rose.
Ik kan je wel helpen aan een goed adres dat uitgebaat wordt door een Belgische. Een propere en comfortabele auberge vlak aan het strand en supervriendelijke mensen. Ik weet niet of het veel duurder is dan de Via via maar je zal er zeker geen spijt van hebben...
Dat heet De Bron - La Source - Golf Sud GS 304 - Dakar
email : debron-lasource@hotmail.com
Die hebben trouwens ook een website.. je moet anders maar eens kijken...

Ik ben van plan om op korte termijn terug te gaan naar Senegal en hopelijk deze keer om ginds te blijven.

Hopelijk heb je er iets aan en als je nog vragen hebt, vraag maar gerust..... maakt niet uit wat over Senegal.

Groetjes
Belinda

Ik ben er ook geweest in La Source ...zalig!! rust!!! en idd hele vriendelijke mensen, Vera is inmiddels een vriendin van mij geworden ...een aanrader om te logeren !!!

Marjo

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 01-11-10
Leeftijd : 66
Woonplaats : Balen Belgie

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Coucou wo nov 03, 2010 6:52 pm


Ik vrees dat je posting een beetje te laat komt, Tania is zondag 31.10 vertrokken naar Senegal dit zit nu al ergens op haar favoriet stekje!!

De gelukzak!! sunny

Coucou

Coucou

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 14-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Marjo wo nov 03, 2010 7:31 pm

CouCou, ja ik ben nog maar nieuw hier, vandaar mijn reaktie ,maar des te beter voor Tania, beter weer,relaxer enz, kortom beter als hier
grtss Marjo

Marjo

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 01-11-10
Leeftijd : 66
Woonplaats : Balen Belgie

Terug naar boven Ga naar beneden

Via Via Yoff - Pagina 2 Empty Re: Via Via Yoff

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum