Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje -----------

Ga naar beneden

Vraagje ----------- Empty Vraagje -----------

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 3:07 pm

26. Eintrag
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Vraagje

Iemand ooit Latijn gestudeerd? Ignoramus-ignorabimus wat wil dat zeggen? Volgens mij heeft het met gebrek aan kennis, onkunde of onwetendheid te maken

10.9.2008 um 14:42
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: Peter H
Email: Doberden23@mns.com
URL:

Betreff: Re: Vraagje
Het latijn is nog geen dode taal, zoals velen denken. In het hartje van Bulgarije, in het gebergte Stara Planina, wonen mensen die oud Roemeens spreken. En laat dat nou precies latijn zijn. De Roemenen spreken een verbasterd Italiaans vermengd met Slavisch. Nu spreek ik wel wat latijn, maar toen ik een kopje koffie wilde bestellen, dacht ik wat is ook al weer het woord voor koffie. Dat bestaat niet, want in die tijd kende men dat nog niet. Gelukkig begrepen ze cafe ook. Wink Maar goed, als je je latijn wilt ophalen, weet je nu waar je moet zijn.

11.9.2008 um 13:42:32
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email:
URL:

Betreff: Re: Vraagje
Bedankt Bintje, één ding is zeker, je geheugen is stukken beter dan het mijne. Ik heb ook atheneum gedaan in Berchem/Antwerpen maar de enige woorden die ik mij nog herinner zijn agricola en lupus en voor de rest.....groot zwart gat:d

10.9.2008 um 22:38:32
--------------------------------------------------------------------------------
3. Antwort
Absender: Zohra
Email:
URL:

Betreff: Re: Vraagje
Ikke ....in een heel ver verleden;), atheneum in Tongeren, en letterlijk betekent het "wij weten niet "en "we zullen niet weten"...
allez dat meen ik me te herinneren, 't is in elk geval 1st persoon meervoud...tegenwoordige tijd en toekomstige tijd van het werkwoord niet wten....onkunde kun je het wel noemen:p....

't Is ook al een tijdje geleden dat ik zoiets nog geleerd heb...was nog een ranke gazelle toen;)
grtjs,
Binta

10.9.2008 um 22:28:12
--------------------------------------------------------------------------------
4. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: Vraagje
maar neen gij,is gewoon de naam van iem op ne ander prikbord waarbij de ik vorm een ongekende is
Ed,vermassen zou zeggen berchem/antw? da spreekt voor verzachtende omstandigheden

10.9.2008 um 23:13:11
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum