Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Senegal in november

Ga naar beneden

Senegal in november Empty Senegal in november

Bericht  ClaudiaSenegal za okt 11, 2008 11:33 am

336. Eintrag
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Senegal in november

Heeft iemand van jullie enig idee of november een goede periode is om naar Senegal te reizen? Als ik me niet vergis loopt het regenseizoen tot ongeveer eind oktober.Hoe is het dan daarna vooral dan ivb met de bereikbaarheid van de wegen bedoel ik dit dan?.Ik wil héél graag terug richting Carabane en herinner me nog dat onze chauffeur toen zei dat de wegen naar Elinkine tijdelijk op sommige stukken onberijdbaar zijn tijdens het regenseizoen vandaar mijn vraag.
Blijkbaar (maar dat is heel vage info) bestaat ook de mogelijkheid om vanuit Ziguinchor naar Carabane te varen met de pirogue.Heeft iemand van jullie daar meer info over?
Thanks Tania

13.2.2008 um 10:30
--------------------------------------------------------------------------------
1. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Wat bedoel je met Zuid euro Rafiki? Ben effe niet mee Smile
bedankt voor de tips wat betreft Adri,ga ik zeker gebruik van maken.
Mocht iemand zin hebben ik zoek ook nog reisgezelschap.
groetjes Tania

14.2.2008 um 19:50:15
--------------------------------------------------------------------------------
2. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Het weer en vooral daardoor de vegetatie verschillen inderdaad veel heb ik vorig jaar ook zelf kunnen zien.De Casamance is veel mooier en vooral groener dan de kanten rond Dakar en Mbour vonden wij.
Alleen zijn er blijkbaar problemen rond het regenseizoen ivb met vervoer over de weg vandaar mijn vraag.
Normaal gezien had ik terug rond deze periode willen gaan maar dat is helaas niet meer gelukt wegens werkomstandigheden.Maar uitstel is geen afstel hé

13.2.2008 um 15:59:08
--------------------------------------------------------------------------------
3. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email: Eduard.Peeters@telenet.be
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Het weer in de Casamance is niet te vergelijken met dat van Dakar of Mbour. Alhoewel het maar tussen de 200 en 250 km zuidelijker ligt regent het meer en het is er ook enkele graden warmer (ook het zeewater) en veel groener en een hogere luchtvochtigheid.

13.2.2008 um 15:03:50
--------------------------------------------------------------------------------
4. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Ed kzen er al.
regenseizoen in al zijn glorie normaal gedaan eind september met naweeen in oktober (maar wie durft daar tegenwoordig nog op wedden)
de weg via Oussouye naar het haventje Elinkine is altijd berijdbaar zoals alle (grote) op de kaart aangeduide wegen, soms wat moeilijkere plaatsen maar de hoofdweg Bignona-Ziguinchor stond door het getijde ook steeds onder (nu hersteld),het zijn enkel sommige pistes die voor gewoon vervoer (wel 4x4) onberijdbaar zijn.
boot vanuit Zig? vroegen le joola een drukte van jewelste ,met piroque is mogelijk maar hoelang doe je over en wat zal de kost zijn trouwens een piroque tochtje naar Zuid- Euro behoord ook tot de mogelijkheid en gezelschap is verzekkerd
groet J.


13.2.2008 um 23:04:13
--------------------------------------------------------------------------------
5. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Dankjewel Eddy

13.2.2008 um 13:36:52
--------------------------------------------------------------------------------
6. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email: Eduard.Peeters@telenet.be
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Smile nog wat vergeten, je boottochtje. Daar kan je misschien naar Adri Zegers voor mailen kasumay@planet.nl of de vraag stellen aan rafiki die er al tig keer zijn geweest.
Nog een link http://www.kafountine.info/

13.2.2008 um 13:20:33
--------------------------------------------------------------------------------
7. Antwort
Absender: eduard (eddy) peeters
Email: Eduard.Peeters@telenet.be
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Hoi Tania,
Ik was eind oktober en november 2006 in Kartong-The Gambia het grensplaatsje aan de Allahinrivier die de grens vormt met Senegal, de Gambiaanse Casamance zeg maar. Midden oktober is normaal het regenseizoen gedaan en tegen november is alles wel goed droog. Sporadisch kan er wel nog een regenbui vallen maar die duurt nooit lang en is niet te vergelijken met de hoosbuien van juli,augustus en september. Je hoeft ook geen pelsmantel mee te zeulen want november is heet om niet te zeggen zeer. Volgens mij is er dus geen beletsel om in die periode naar Elinkine te rijden.

13.2.2008 um 13:05:24
--------------------------------------------------------------------------------
8. Antwort
Absender: Coucou
Email: coucouxerres@yahoo.com
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Hallo Tania,

In 2005 was ik van 13 t/m 25 november in Senegal het regenseizoen was dan enkele weken over, toen was het aangenaam droog warm overdag maar 's avonds toch soms een koele stevige bries.
Dit jaar was het regensiezoen bijzonder kort zeiden ze , het weer is daar naar het schijnt ook serieus aan het veranderen.
Gisteren heeft het trouwens in Mbour geregend "HEEL ONGEWOON" voor deze tijd van het jaar zegt men.

groetjes
Coucou

13.2.2008 um 14:50:04
--------------------------------------------------------------------------------
9. Antwort
Absender: Coucou
Email: coucouxerres@yahoo.com
URL:

Betreff: Re: Senegal in november


13.2.2008 um 14:47:16
--------------------------------------------------------------------------------
10. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
pc blijkbaar de Dziekte

14.2.2008 um 00:05:06
--------------------------------------------------------------------------------
11. Antwort
Absender: Tope
Email: vanhoudt703@hotmail
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Rafiki, dus de hoofdweg Bignona-Ziguinchor is hersteld en staat nu niet meer onder water?
Dat is goed nieuws! In de eerste helft van november 2006 had ik eindelijk het geluk de Casamance te bezoeken.
Toen stonden bepaalde stukken van het traject Ziguinchor-Bignona nog flink onder water.
Onze chauffeur kloeg regelmatig over de schade die al dat water aan zijn auto toebracht.

Tania, zoals Eddy zegt, stuur een mail naar Adri Zegers. Zij leidt samen met Thomas Diabang een cultureel centrum én een campement in Abené in de Casamance, nl. O’Dunbeye Land: http://www.odunbeyeland.com/

Adri heeft heel ons verblijf in de Casamance geregeld en tevens onze piroguetocht naar Karabane.

14.2.2008 um 01:19:23
--------------------------------------------------------------------------------
12. Antwort
Absender: rafiki
Email:
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
in juli was men nog druk bezig aan de herstelling en ga er van uit dat dit reeds jaren aanslepende probleem opgelost is maar een beetje chauffeur kent de getijden en de betere reisperiodes,de sept place reed er altijd al klagend door
ha die thomas de zogenaamde artist/directeur met zijn dagelijks mini marche bezoek in kafountine om de nodige biertjes te nuttigen,is wel goed te zien aan zijn voor sn normen corpulent gestalte:)

14.2.2008 um 10:05:36
--------------------------------------------------------------------------------
13. Antwort
Absender: Tope
Email: vanhoudt703@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Jaja, die Thomas. Op de site krijgt hij de titel 'professioneel danser' mee, maar ik heb hem nog niet zien dansen.

14.2.2008 um 10:32:23
--------------------------------------------------------------------------------
14. Antwort
Absender: Claudia
Email: tukisenegal@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
ik vermoed dat Rafiki verwijst naar de Canarische Eilanden Wink

14.2.2008 um 20:26:06
--------------------------------------------------------------------------------
15. Antwort
Absender: Tania
Email:
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Ha ok just thanks voor de hint Claudia ,ik had het even echt niet door Smile

14.2.2008 um 21:03:59
--------------------------------------------------------------------------------
16. Antwort
Absender: bieke
Email: mllebieke@hotmail.com
URL:

Betreff: Re: Senegal in november
Weet er iemand iets over strandvlooien in oktober-november aan de kanten van Mbour/Saly?

14.2.2008 um 22:34:28
ClaudiaSenegal
ClaudiaSenegal
Admin

Aantal berichten : 534
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : Het Schone Limburgse Land (NL)

https://senegal.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum