Senegal Prikbord
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Islam in Senegal

5 plaatsers

Ga naar beneden

Islam in Senegal Empty Islam in Senegal

Bericht  Coucou di maa 16, 2010 9:51 am

Volgende week maandag 22 maart op TV 1 (België) omstreeks 21.15 u in de schitterende reeks "In Godsnaam" van Annemie Struyf gaat de aflevering over de islam in Senegal.

Gisteren liet men al een klein stukje zien o.a. over een Belgische vrouw die als ik het goed heb gezien de 2de vrouw is van een Senegalese man.

Lijkt me zeker de moeite waard om naar te kijken, trouwens de hele reeks was tot hiertoe al zeer goed!
Voor mij een frisse en andere kijk op relegie.

Coucou

Coucou

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 14-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Islam in Senegal Empty Re: Islam in Senegal

Bericht  dirk di maa 16, 2010 1:16 pm

Moech uit Leuven. We kennen haar redelijk goed. Haar dochtertje Fatou uit een vorig huwelijk met een Senegalees uit Leuven is ook mee en gaat ginder naar school. Ik ben wel benieuwd want ik ken haar toch niet als een onderdanige vrouw maar als ééntje met haar op haar tanden. Ze komt elk jaar een paar maanden terug naar Leuven om te werken en vertrekt dan terug met haar dochtertje naar Somone waar ze haar huis heeft.

dirk

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 21-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Islam in Senegal Empty Re: Islam in Senegal

Bericht  eddy di maa 23, 2010 2:07 am

Heb gekeken vanavond en vond heel die toestand ietwat geforceerd en dan dat gebleir van die A. Struyf daartussen terecht dat ze nu en dan een kort antwoord van Mouche kreeg

eddy
Admin

Aantal berichten : 348
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 80
Woonplaats : Edegem bij Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Islam in Senegal Empty Re: Islam in Senegal

Bericht  Tope di maa 23, 2010 5:46 pm

Ik heb niet alle afleveringen gezien, maar Islam in Senegal vond ik teleurstellend summier.
Natuurlijk is een blanke vrouw die tweede vrouw is en zich tot de islam heeft bekeerd een sensationeel uitgangspunt.
Er werd echter met geen woord gerept over de rol van de maraboets, over de koranscholen, over de duizenden talibés of straatkinderen die vanaf de leeftijd van 2-3 jaar met een tomatenblik ronddolen op zoek naar geld, suiker en rijst om hun maraboet te betalen en over de lijfstraffen die zij krijgen als ze de dagnorm niet gehaald hebben.
Wat vonden jullie ervan?

Inderdaad, Eddy, ik heb mij bij alle afleveringen doodgeërgerd aan de tussenkomsten van Struyf.

Tope

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 10-10-08
Leeftijd : 76
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Islam in Senegal Empty Re: Islam in Senegal

Bericht  eddy di maa 23, 2010 6:31 pm

Zeker dat dat mens beter zou moeten weten, het is niet de eerste keer dat ze in Afrika komt. Voor zover ik weet heeft ze al in Kenia en Zuid Afrika op mijn zenuwen gewerkt. Dacht nog oef, ver van mijn bed, tsja en nu dit, in mijn biotoop vdm.

eddy
Admin

Aantal berichten : 348
Registratiedatum : 09-10-08
Leeftijd : 80
Woonplaats : Edegem bij Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Islam in Senegal Empty Re: Islam in Senegal

Bericht  johan zo maa 28, 2010 11:44 am

Het is eerder uitzonderlijk dat de vrouwen aan de dagelijkse gebeden deelnemen en ze gaan ook zeer uitzonderlijk op vrijdag naar de moskee zeker niet op feestdagen als ze het eten moeten gereedmaken

Er werd tevens gesuggereerd dat in het dorp vrijwel alle mannen een tweede vrouw hebben dat zou me ten zeerste verwonderen. Normaal zijn het enkel de mannen met een zekere status (geld) die zich dat permitteren en dan nog bijlange niet allemaal.

johan

Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 28-03-10
Leeftijd : 70
Woonplaats : limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Islam in Senegal Empty Re: Islam in Senegal

Bericht  dirk do apr 15, 2010 2:27 pm

bij de lebous heeft ze duidelijk gezegd. niet bij de andere etnieën. in ieder geval weet Mouche goed wat ze zegt want ze zit 8 maanden per jaar in Senegal en ze leeft tussen de Lebous.

dirk

Aantal berichten : 71
Registratiedatum : 21-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Islam in Senegal Empty Re: Islam in Senegal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum